زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد
کد خبر: 3986757
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
معاون رئیس‌جمهور:

زیرساخت‌های اقتصاد دانش‌بنیان در چهارمحال‌وبختیاری وجود دارد

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دچار عقب‌ماندگی است، اما خوشبختانه زیرساخت‌های فوق‌العاده‌ای در این استان وجود دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، پنجم مردادماه در آئین واگذاری زمین به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و افتتاح مراکز رشد و نوآوری در چند شهرستان استان با تأکید بر اینکه توسعه یک امر نرم‌افزاری است، اظهار کرد: قبل از آغاز مسائل توسعه‌ای باید موضوعات فرهنگی نیز در نظر گرفته شود، برای توسعه همه دستگاه‌ها باید مشارکت داشته باشند.

ستاری بیان کرد: اگر چهارمحال و بختیاری می‌خواهد وارد حوزه اقتصاد دانش‌بنیان شود لزوم همکاری بین‌بخشی در بین مسئولان وجود دارد، همچنین دانشگاه‌ها نیز باید تأثیرگذار باشند و مردم نتایج توسعه مراکز علمی و دانشگاهی را در زندگی خود مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید محور توسعه باشند، اگر دانشگاه‌ها وارد مسائل توسعه‌ای نشوند توسعه کارساز نخواهد بود و مردم نتایج آن را احساس نمی‌کنند.

ستاری با اشاره به اینکه تولید محصول حاصل پژوهش در بخش خصوصی است، بیان کرد: تولید در بخش خصوصی باعث حل مشکلات مردم می‌شود، دولت توانایی ساخت محصول را ندارد، برای نمونه خودروی تولیدی توسط بخش دولتی کیفیت لازم را ندارد و مردم نیز رضایت‌مندی لازم را از خودروهای داخلی ندارند بنابراین به دلیل آنکه فروش با مشکل روبرو نشود باید واردات را ممنوع کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه ارزش افزوده محصولات تولیدی در شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار بالاتر است، گفت: باید به مسئله ارزش افزوده در تولیدات توجه ویژه صورت بگیرد، چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان دچار عقب‌ماندگی است، اما خوشبختانه زیرساخت‌های فوق‌العاده‌ای در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های مطرح در دنیا در حوزه نوآوری و فناوری هستند، گفت: توسعه تکنولوژی باید در اولویت قرار بگیرد، پیشرفت تکنولوژی با دودکش محقق نمی‌شود.

ستاری با بیان اینکه مراکز علمی مانند جهاددانشگاهی باید در راستای کاهش مشکلات مردم گام بردارند، تأکید کرد: استان‌ها باید به سمت تحول گام بردارند، بنابراین ضرورت دارد الگوهای موفق شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور در استان‌ها بومی‌سازی شود.

انتهای پیام
captcha