تأمین نیازهای معنوی جامعه، مقابله غیر مستقیم با فرق ضاله است
کد خبر: 3986950
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
حجت‌الاسلام سیفایی:

تأمین نیازهای معنوی جامعه، مقابله غیر مستقیم با فرق ضاله است

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در هر کجا که شکاف اجتماعی وجود داشته باشد، حضور و تأثیر فرق ضاله بیشتر خواهد بود، گفت: تأمین نیاز معنوی، روحی و عاطفی افراد جامعه یکی از کارآمدترین ابزارها در مقابله با فرق ضاله است.

تأمین نیازهای معنوی و عاطفی جامعه، مقابله غیر مستقیم با فرق ضاله استبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، روز گذشته، 5 مردادماه با جمعی از فعالان فرهنگی استان خوزستان در زمینه مقابله با فرق و نحله‌های ضاله دیدار کرد.

وی ضمن تبریک اعیاد دهه ولایت و امامت، به‌ویژه عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی طلیعه‌ای از جریان غدیر را به همراه داشت که به سهم خود، گامی بزرگ در مقابله با فرق انحرافی بوده است.

سیفایی با بیان اینکه در هر کجا که شکاف اجتماعی وجود داشته باشد، حضور و تأثیر فرق ضاله بیشتر خواهد بود، تصریح کرد: این به وضوح اثبات شده که هر جا که روحانیون، نقش پدری را در محلات و مناطق مختلف ایفا کنند، بستر ایجاد مشکلات انحرافی و آسیب‌های اجتماعی بسیار کمتر دیده شده است. در نگاه انقلاب اسلامی، روحانیون باید تکیه‌گاه مردم برای رسیدن به مطالبات آنها باشند.

این مقام فرهنگی درباره اهمیت نقش زنان در جامعه در کنترل و مهار مشکلات ناشی از انحرافات فرهنگی و اعتقادی، یادآور شد: آنچه که باعث تأثیر نقش بانوان در جامعه می‌شود، حضور اجتماعی و مؤمنانه آنهاست و قطعاً بانوان ما با هویت مؤمنانه تأثیرگذاری جدی در جامعه خواهند داشت.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی، تأمین نیاز معنوی، روحی و عاطفی افراد جامعه را یکی از کارآمدترین ابزارها در جلوگیری از جذب در فرق ضاله بیان کرد و گفت: مقابله با فرق یک ظاهر مستقیم دارد و یک باطن غیر مستقیم. در واقع اجرای موثر این کار از یک طرف؛ تأمین نیاز معنوی و از یک طرف تأمین نیاز روحی و عاطفی افراد را می‌طلبد که اگر در فضای درست و مناسب انجام شود، جذب افراد در این مسیر بسیار کمتر اتفاق خواهد افتاد.

سیفایی با تأکید بر نقش مؤثر خانواده و روحانیون در انجام این رسالت مهم اظهار کرد: سرعت مبارزه با فرق، شتاب زیادی پیدا کرده و به نتایج بسیار خوبی هم رسیده است که در این میان نباید از نقش خانواده و روحانیون غافل شد. در خانواده‌هایی که نیاز معنوی، فکری و عاطفی افراد به خوبی تأمین شود، انحراف و جذب در این مسیر کمتر اتفاق افتاده است و همچنین در تأمین نیاز معنوی افراد در جامعه، این وظیفه روحانیون است که بتوانند نقش موثر خود به خوبی را ایفا کنند.

همچنین حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به بیان مجموعه‌ای از فعالیت‌های انجام شده از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی در زمینه مقابله با فرق ضاله اشاره کرد و گفت: در سازمان تبلیغات اسلامی، به اندازه وسع و بضاعت خود در بیش از یک دهه فعالیت در مبارزه با فرقه‌های ضاله اقدام به برگزاری کارگاه‌ها، استقرار روحانیون در مناطق و محلات، اعزام کارشناسان و صاحب نظران به شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان کرده‌ایم که بحمدالله نتایج بسیار خوبی در بر داشته است.

وی با اعلام آمادگی هر چه بیشتر در کنترل مشکلات و مسائل ناشی از ترویج فرق ضاله اظهار کرد: ما این آمادگی را داریم که عهده دار جریان خادمی مقابله با فرق و نحله‌های ضاله در استان خوزستان باشیم و در کنار سایر مجموعه‌های فعال در این زمینه، رسالت خود را به انجام رسانیم.

در بخش دیگری از این نشست، هر یک از مدعوین به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در مقابله با فرق و نحله‌های انحرافی هم در زمینه رسانه و فضای مجازی و هم در زمینه تألیفات و تحقیقات انجام شده پرداختند.

انتهای پیام
captcha