دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اجرا می‌شود
کد خبر: 3987812
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اجرا می‌شود

پس از پایان اجرای دوره اول طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن، که با موفقیت 300 نفر از فعالان قرآنی کشور همراه بود، دور دوم آن نیمه دوم سال برگزار می‌شود.

دور دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اجرا می‌شود

به گزارش ایکنا، دور اول طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن طی هفته‌های گذشته با اعلام آمادگی حدود هزار نفر از فعالان قرآنی و پس از اجرای سه مرحله آزمون‌های کتبی و شفاهی و برگزیده شدن حدود 300 نفر در دو گروه بانوان و آقایان به پایان رسید. همچنین برگزارکنندگان این طرح دوره‌های هماهنگی برای برگزیدگان برگزار کردند تا داوران منتخب با هماهنگی بیشتری به داوری بپردازند.

بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، این داوران در سطوحی که از سوی کمیته علمی تعریف خواهد شد، به داوری در مسابقات قرآن می‌پردازند.

در ابتدا مقرر شده بود، سطح‌بندی‌ها بر اساس سطوح شهرستانی، استانی، ملی و کشوری باشد، اما پس از بررسی‌های صورت گرفته از سوی کمیته فنی، مقرر شد تا سطوح، بر اساس نوع مسابقات سطح‌بندی شود، یعنی سطح مسابقات بر اساس میزان کیفیت، میزان دربرگیری و برخی شاخص‌های دیگر به چندین سطح تقسیم‌بندی شده و داوران بر اساس میزان توانمندی که در آزمون‌ها مشخص شده است، برای داوری در هر کدام از این سطوح معرفی شوند.

در مرحله شهرستانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از نیمه‌های تیرماه آغاز شده بود، بر اساس ابلاغیه مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، اولویت استفاده از این داوران مورد تأکید قرار گرفته بود.

مهدی قره‌شیخلو،‌ رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به سطح‌بندی مسابقات براساس نوع رقابت‌ها در چهار سطح، گفت:‌ نهایی کردن این سطح‌بندی در دستور کار کمیته علمی ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرار گرفته و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان مردادماه نهایی شود.

دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اجرا می‌شود

وی به برگزاری دومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اشاره و اظهار کرد: با توجه به تجربه‌ای که از دوره اول به دست آمد، تلاش شده است تا نقاط ضعف دوره اول از بین برود. بر همین اساس در دوره دوم، فراخوان به صورت عمومی اعلام نخواهد شد، لذا برخی شاخص‌ها تعیین و به استان‌ها اعلام شده است تا افراد دارای آن شاخص‌ها به حضور در طرح ساماندهی دعوت شوند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: بعد از دریافت اسامی متقاضیان، جمع‌بندی نهایی خواهد شد و پس از آن با تغییرات جزئی در نحوه اجرای آزمون‌ها که بر اساس تجربه دور اول به دست آمده است، اقدام به اجرای دوره دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن در شش ماهه دوم سال خواهیم کرد.

قره‌شیخلو در پایان در مورد افرادی که می‌توانند در دوره دوم این طرح حضور یابند، بیان کرد: در دوره دوم افرادی که به هر طریقی امکان حضور در دوره اول را نداشته‌اند یا در این فاصله، شرایط حضور در دوره را پیدا کرده‌اند و یا در دوره اول با موفقیت، آزمون‌ها را سپری نکرده‌اند، می‌توانند در دوره دوم حضور یابند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha