نام‌نویسی دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا در خوزستان
کد خبر: 3988130
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۰

نام‌نویسی دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا در خوزستان

مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به آغاز ثبت‌نام «طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا» در خوزستان، گفت: این طرح به منظور کشف و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

نام‌نویسی دهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا در خوزستانحسین لازم‌سعیدی، مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از اجرای طرح ملی تلاوت ویژه نوجوانان خبر داد و گفت: نام‌نویسی این طرح همزمان در سراسر کشور آغاز شده و نوجوانان خوزستانی نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

وی توضیح داد: این طرح به منظور کشف و پرورش نوجوانان مستعد قرآنی، ویژه پسران ۸ تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال اجرا می‌شود. علاقه‌مندان با مراجعه به سامانه‌ www.melitelavat.ir می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

سعیدی گفت:‌ هدف اجرای این طرح، پرورش استعدادهای قرآنی به منظور تربیت چهره‌های بزرگ قرآنی در قرائت قرآن کریم و مسلط به مفاهیم است. آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…)، آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا از دیگر اهداف این طرح است.

مدیر کارگروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره مراحل اجرای طرح گفت: پس از ثبت‌نام، افراد واجد شرایط، در یک دوره آموزشی یک ماه و نیمه (پیش آزمون) شرکت می‌کنند. پس از آن آزمونی برگزار و نفرات واجد شرایط انتخاب می‌شوند. در مرحله بعد دوره‌های آموزشی تخصصی در مراکز پیش‌بینی شده برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با مباحث تجوید، صوت و لحن، ترجمه و مفاهیم، حفظ، سبک زندگی قرآنی و قرائت قرآن آشنا می‌شوند.

 

انتهای پیام
captcha