لزوم بومی‌سازی پروتکل‌های محرم در خوزستان
کد خبر: 3988314
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۶

لزوم بومی‌سازی پروتکل‌های محرم در خوزستان

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا با بیان اینکه پروتکل‌های ملی برگزاری مراسم محرم و صفر باید بومی‌سازی شوند، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید افزایش یابد تا این مراسم، منشاء شیوع بیماری نشود.

لزوم بومی‌سازی پروتکل‌های محرم در خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌اله حیاتی، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا در استان در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا که امروز ۱۲ مردادماه در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به کاهش شدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: خوزستان در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برد؛ تاثیر شیوع ویروس دلتا در تعداد ابتلا، بستری و فوتی‌ها گسترده است.

وی افزود: در این شرایط، اولویت نخست نظارت بر اجرای پروتکل‌ها است بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را با جدیت، سرلوحه کار خود قرار دهند.

فرمانده قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد مدیریت کرونا گفت: همچنان کنترل مرزهای زمینی و دریایی خوزستان با قوت در حال انجام است.

وی در خصوص مراسم محرم و صفر بیان کرد: به نظر می‌رسد پروتکل‌های ملی که در این خصوص اعلام شده‌اند، باید بومی‌سازی شود تا در سراسر استان خوزستان مراسم فارغ از رنگ‌بندی شهرها برگزار شود. همچنین باید میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یابد تا این مراسم، منشاء شیوع بیماری نشود.

حیاتی با تاکید بر لزوم همکاری در اجرای طرح شهید سلیمانی عنوان کرد: در این روزها باید اطلاع‌رسانی بیشتری در خصوص پیشگیری از کرونا انجام شود. به نظر می‌رسد کنترل نیروی انتظامی در ورود و خروج در شهرهای قرمز و نارنجی کمرنگ شده است که باید این موضوع پررنگ‌تر اجرا شود تا با چالشی در این خصوص مواجه نشویم.

انتهای پیام
captcha