شرایط برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم در خوزستان / سلامت مردم در اولویت
کد خبر: 3989110
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

شرایط برگزاری مراسم سوگواری ایام محرم در خوزستان / سلامت مردم در اولویت

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: در برگزاری مراسمات ایام محرم، آنچه بر ما مسلم بوده و بر آن تأکید داریم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اولویت بودن سلامت مردم است.

شرایط برگزاری مراسمات سوگواری ایام محرم در خوزستان / سلامت مردم در اولویتبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی نبی‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای خوزستان، به بیان اهمیت برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) پرداخت و اظهار کرد: یکی از مصادیق بارز تعظیم شعائر الهی، برگزاری مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله (ع) است، لذا ما به دنبال تعظیم شعائر الهی هستیم و هرگز به دنبال تعطیلی شعائر نبوده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: مراسم ایام محرم را پرشور برپا خواهیم کرد، اما آنچه بر ما مسلّم بوده و بر آن تأکید داریم، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اولویت سلامت مردم است.

نبی‌زاده ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها نیز مانند سال گذشته برقرار خواهد بود، با این تفاوت که فارغ از رنگ بندی شهرها، مراسم برگزار می شود، اما در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته با سقف حداقل 6 متر با یک چهارم ظرفیت که علاوه بر فاصله گذاری و تهویه مناسب، تمامی هیئت داران و رابطین بهداشت باید نسبت به خروج مردم از محل به شکل تدریجی و با فاصله نظارت داشته باشند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در محرم امسال، دسته‌روی هیئات به شکل محلی برگزار خواهد شد و نذورات نیز در بسته بندی مناسب و به صورت بیرون بر در محل‌های مورد نظر توزیع خواهد شد. همچنین، جایگزین ایستگاه‌های صلواتی، موکب سلامت خواهد بود که ماسک و اقلام بهداشتی را در اختیار عزاداران قرار خواهد داد.

انتهای پیام
captcha