رضا غلامی و رحیم‌پور ازغدی مناظره می‌کنند
کد خبر: 3993184
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

رضا غلامی و رحیم‌پور ازغدی مناظره می‌کنند

در پی انتشار متنی از حجت‌الاسلام رضا غلامی و برداشت‌های متعدد از آن حبیب رحیم‌پور وی را به مناظره دعوت کرد که با استقبال وی مواجه شد.

حجت‌الاسلام رضا غلامی و رحیم‌پور ازغدی مناظره می‌کنند

به گزارش ایکنا، به نقل از مهر روز گذشته حجت‌الاسلام رضا غلامی در توییتی که بسیاری آن را تعریض به مرحوم حکیمی دانستند نوشت: «حرف زدن از عدالت و حدیث نوشتن و حدیث خواندن در این باب، کمترین‌کاری است که می‌توان برای عدالت انجام داد، مهم این است که از خانه خود بیرون بیاییم و ضمن تعامل با نخبگان، یک ساز و کار عقلانی برای تحقق تعالیم دینی در باب عدالت ارائه کنیم و سپس در اجراء به سهم خود مشارکت داشته باشیم.» این متن کوتاه با واکنش‌های بسیاری در فضای مجازی از سوی علاقمندان مرحوم عکیمی مواجه شد و نقدهای زیادی را متوجه نویسنده آن کرد.

یکی از کسانی که ضمن واکنش اقدام عملی‌تری به آن نشان داد حبیب رحیم‌پور ازغدی سردبیر سابق برنامه زاویه بود که علاوه بر نقد آن رضا غلامی را به مناظره و گفت‌وگو فراخواند: «با درود و ادب بیانی کنایه‌آمیز دربارهٔ زنده‌یاد استاد محمدرضا حکیمی داشتید و افزودید نقدی بر عدالت‌گرایی ایشان منتشر می‌کنید. پیشنهاد می‌کنم پس از انتشار نقدتان، دربارهٔ مسئله «روحانیت، دولت و عدالت» و دیدگاه‌های انتقادی ایشان گفت‌وگوی زنده‌ای داشته باشیم.»

از قضا این دعوت به گفت‌وگو با استقبال حجت‌اسلام رضا غلامی مواجه شد و در پاسخ این طور نوشت: «سلام بر جناب عالی. من در خدمت شما برادر عزیز هستم. درباره روحانیت و نسبتش با خیلی چیزها از جمله عدالت، حرف بسیار دارم اما بیم آن دارم از سوی بعضی تکفیر شوم! به هر حال انشاالله هم درباره مرحوم استاد حکیمی و هم درباره موضوعی که فرمودید مطالبی تقدیم می کنم و آماده گفتگو نیز هستم.»

در شرایطی که بسیاری از مباحث اندیشه‌ای و نظری در دوره کنونی بعضاً یک‌طرفه بیان می‌شود این دعوت و پذیرش گفت‌وگو درباره یکی از متفکران بزرگ معاصر می‌تواند فتح باب جدیدی را در این عرصه بگشاید.

انتهای پیام
captcha