تشریح فعالیت‌ قرارگاه‌های فرهنگی
کد خبر: 3997882
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

تشریح فعالیت‌ قرارگاه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به عملیات‌محور شدن فعالیت‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: این کار در قالب قرارگاه‌های فرهنگی دنبال می‌شود و هدف از آن چابک‌سازی مجموعه و ایجاد انعطاف لازم در اجرای فعالیت‌های فرهنگی در استان است.

عملیات محور شدن فعالیت اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان( آماده)

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، جانشین قرارگاه‌های فرهنگی استان خوزستان در گفت‌‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: وضعیت فعالیت‌های فرهنگی در سطح کشور در شرایط خاص قرار گرفته است در این راستا رهبر معظم انقلاب از همان اواسط دهه هفتاد به موضوع تهاجم فرهنگی اشاره کردند و سپس کم کم عبارات شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی را در واژگان مقام معظم رهبری می‌بینیم و به تازگی شاهد این هستیم که فرمودند ما در یک جنگ تمام عیار فرهنگی هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برای اینکه قدرت عملیاتی و سطح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی را در سطح استان بالاتر ببریم و هم مجموعه اداره تبلیغات اسلامی خوزستان را چابک‌سازی کنیم و هم متناسب با ماموریت‌های فرهنگی بتوان انعطاف‌های لازم را در برگزاری و‌ اجرای مجموعه فعالیت‌های فرهنگی داشته باشیم، باید موضوع را در قالب قرارگاه‌های فرهنگی به جد دنبال کنیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: البته در این زمینه مسئله فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی تغییر ماهوی پیدا نخواهد کرد، بلکه رویکرد مجموعه، رویکرد جهادی و عملیاتی‌تر خواهد بود و اساساً به دنبال تولید یک گفتمان جدید در مدیریت فرهنگی هستیم.

فردآقایی گفت: بعد از اینکه قرارگاه‌های فرهنگی را تشکیل دادیم طبیعتاً کار، از حالت یک کار سیستماتیک و اداری خارج می‌شود و با انعطاف‌هایی که در قرارگاه‌های فرهنگی وجود دارد، راندمان کاری در حوزه‌های فرهنگی بالاتر خواهد رفت.

جانشین قرارگاه‌های فرهنگی استان خوزستان افزود: این قرارگاه‌ها از ابتدای سال جاری در حال کار بودند و از شش ماهه دوم سال، دوران آزمایشی و پایلوت خود را گذراندند و به طور جد به عملیات در سطح استان خواهند پرداخت.

وی در توضیح موضوع فعالیت و ماموریت این قرارگاه‌ها گفت: قرارگاه‌ها مختلف هستند؛ قرارگاه تشکل‌های دینی متکفل برنامه‌های هیئات مذهبی و مجموعه ظرفیت‌های مرتبط با اداره کل تبلیغات است. قرارگاه تبلیغ، متکفل مسئله تبلیغ و به روز رسانی و اعزام و ارتقای سطح شبکه تبلیغی استان، قرارگاه مقابله فرق و نحله‌های انحرافی متکفل مباحث اعتقادی و ارتقا بخشی به مجموعه فعالیت‌های اعتقادی در حوزه مقابله نرم با فرق ضاله و قرارگاه رسانه و عملیات‌های ویژه رسانه‌ای متکفل مباحث مختلفی در حوزه رسانه خواهد بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان افرود: قرارگاه امور بانوان به شکل ویژه و تخصصی به فعالیت‌های حول بانوان می‌پردازد. قرارگاه توزیع اقلام فرهنگی که جنبه پشتیبانی از مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی را در استان خواهد داشت. قرارگاه مدارس و امور تربیتی که به مسئله مباحث فرهنگی در مدارس صدرا می‌پردازد. قرارگاه مساجد که مجموعه فعالیت‌های مساجد استان را رهبری خواهد کرد. قرارگاه ارتقا توانمندی‌های بینشی و‌ نگرشی اقشار تأثیرگذار، قرارگاه قرآنی و قرارگاه هنر متعهد با محوریت حوزه هنری دیگر قرارگاه‌ها هستند. همچنین با توجه به ضرورت توجه بیش از پیش به مباحث فرهنگی حاشیه اهواز، قرارگاه حاشیه اهواز به‌عنوان یک قرارگاه مجزا فعالیت خواهد کرد.

فردآقایی با بیان اینکه امیدواریم با ادامه سیاست جدید بتوانیم مقداری به چابک سازی و عملیات محورتر کردن فعالیت‌های اداره‌کل کمک کنیم، گفت: فرماندهان این قرارگاه‌ها از مسئولان داخلی اداره تبلیغات اسلامی استان هستند و شبکه‌های مردمی مرتبط با این قرارگاه‌ها هر یک به تناسب فعالیت خود با این قرارگاه‌ها مرتبط می‌شوند.

انتهای پیام
captcha