دفتر پژوهشی، آموزشی و اجرایی شبیه‌خوانی در بهبهان افتتاح شد
کد خبر: 3998272
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

دفتر پژوهشی، آموزشی و اجرایی شبیه‌خوانی در بهبهان افتتاح شد

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان بیان کرد: دفتر پژوهشی، آموزشی و اجرایی شبیه‌خوانی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان، شب گذشته، 26 شهریور در بهبهان افتتاح شد.

آرش ساربانبه گزارش ایکنا از خوزستان، آرش ساربان، دبیر اجرایی پنجمین همایش بین‌المللی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» در نشست خبری این رویداد که امروز، 27 شهریور در محل حوزه هنری خوزستان برگزار شد، گفت: پنجمین همایش بین‌المللی پیاده‌روی اربعین با نام «روایت راهیان» هر ساله با حضور هنرمندان شبیه‌خوان به زبان‌های عربی، فارسی، ترکی و انگلیسی در عراق برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این همایش با مشارکت مرکز هنرهای نمایشی و حوزه هنری استان خوزستان برگزار می‌شود، افزود: سال گذشته این رویداد برگزار نشد، اما امسال خوشبختانه این همایش با تعداد محدودتری از گروه‌ها برگزار خواهد شد.

ساربان در ادامه سخنان خود از افتتاح دفتر شبیه‌خوانی حوزه هنری در بهبهان خبر داد و گفت: واحد نمایش حوزه هنری به‌واسطه سیاست تمرکززدایی، در حال افتتاح دفاتر تعزیه و شبیه‌خوانی در استان‌های مختلف است. خوزستان دومین استانی است که این دفتر در آن افتتاح شد. دفتر پژوهشی، آموزشی و اجرایی شبیه‌خوانی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خوزستان شب گذشته، 26 شهریور در مراسمی با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در بهبهان افتتاح شد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری خوزستان ادامه داد: از اهداف بلندمدت این دفتر در بخش پژوهش، بررسی تاریخچه تعزیه در خوزستان، اهداف بخش آموزشی تمرکز جدی بر آموزش در سه سرفصل آشنایی با وظایف معین‌البکاء، بررسی تحریف در نسخ تعزیه و آشنایی با مبانی شبیه‌خوانی است که این دوره‌ها هر سه ماه یک بار با حضور استادان استانی و کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اختتامیه نخستین سوگواره «رایت سرخ» شب گذشته در بهبهان برگزار شد، افزود: در بخش اجرایی، همایش سالانه‌ای به نام «رایت سرخ» در 10 شب با حضور تعزیه‌گردانان استان برگزار می‌شود.

ساربان، میثم خندانی را به عنوان مسئول دفتر پژوهشی، آموزشی و اجرایی در شهر بهبهان معرفی کرد، گفت: امید است با حمایت مرکز نمایشی حوزه هنری و مسئولان فرهنگی استان، تعزیه استان خوزستان را به‌ویژه در بهبهان که از شهرهای با سابقه در هنر تعزیه به واسطه داشتن نسخ تعزیه ثبتی است، احیا کنیم.

انتهای پیام
captcha