سهمیه چهارمحال‌وبختیاری در اربعین امسال اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از امروز
کد خبر: 3998427
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷

سهمیه چهارمحال‌وبختیاری در اربعین امسال اعلام شد/ آغاز ثبت‌نام از امروز

مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری سهمیه ثبت‌نامی اربعین امسال در استان را ۲۶۱ نفر اعلام کرد و گفت: به محض تکمیل شدن تعداد سهمیه مورد نیاز استان سامانه بسته خواهد شد.

یوسف آقابزرگی، مدیر حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا درخصوص شرایط ثبت‌نام اربعین سال‌جاری، اظهار کرد: افراد متقاضی باید حتماً به سامانه سماح مراجعه کرده و در این سایت ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه سفر به کربلا در سال‌جاری تاکنون به‌صورت هوایی اعلام شده است، افزود: تزریق دو دز واکسن الزامی است و افراد باید ۷۲ ساعت پیش از پرواز نیز تست pcr را انجام داده باشند، اگر شخصی واکسن خود را تزریق نکرده باشد، از ادامه روند ثبت‌نام و پرداخت هزینه جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

آقابزرگی با بیان اینکه تمامی هزینه‌های رفت و برگشت سفر برای اربعین بر عهده زائران است، ادامه داد: هزینه‌هایی مانند بیمه و هلال احمر به مبلغ ۶۵ هزار تومان است که هنگام ثبت‌نام در سامانه سماح از افراد کسر می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان بیان کرد: افراد اگر ویزا داشته باشند با مراجعه به مراکز هواپیمایی و براساس نرخ تعیین‌شده در این مراکز، می‌توانند اقدام به تهیه بلیط هواپیما کنند، ویزای اربعین نیز رایگان است.

وی سهمیه ثبت‌نامی اربعین امسال در چهارمحال و بختیاری را ۲۶۱ نفر اعلام و بیان کرد: به محض تکمیل شدن تعداد سهمیه مورد نیاز استان، سامانه بسته خواهد شد و اگر افراد ویزا داشته باشند می‌توانند از ۲۸ شهریورماه در سامانه سماح ثبت‌نام کنند.

آقابزرگی در پایان افزود: گذرنامه افراد حداقل باید شش ماه اعتبار داشته باشد، لازم به یادآوری است که مرزهای زمینی به‌هیچ عنوان باز نیستند و زائران به مرزها مراجعه نکنند.

انتهای پیام
captcha