آشنایی با تکواندوکار حافظ جامعةالقرآن در گروه قرآن‌یاوران + عکس و فیلم
کد خبر: 3998888
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸

آشنایی با تکواندوکار حافظ جامعةالقرآن در گروه قرآن‌یاوران + عکس و فیلم

ابوالفضل قدرتی، حافظ نوجوان کل قرآن کریم جامعة‌القران از شعبه رشت استان گیلان است که علاوه بر قهرمانی در رشته تکواندو، توانسته است طی دو سال، به درجه حفظ کل برسد.

به گزارش ایکنا، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل البیت(ع) با راه‌اندازی گروه قرآن‌یاوران در پیام‌رسان سروش، اقدام به ارائه راهکارهای مناسب برای آموزش در عرصه مجازی، تبادل نظر و تجربیات بین اساتید، مربیان و کادر اجرایی شعب و معرفی برترین حافظان مؤسسه کرده است.

معرفی حافظان کل قرآن فعال و برتر مؤسسه هر هفته روزهای یکشنبه، یکی از برنامه‌های تشکیل این گروه مجازی است. این هفته ابوالفضل قدرتی‌، حافظ نوجوان کل قرآن کریم جامعة‌القرآن از شعبه رشت استان گیلان معرفی شد.

وی پس از گذراندن دوره روخوانی و روانخوانی در حدود دو سال (از سال 94 تا 94) توانست به درجه حفظ کل نائل شود و از حدود سال 99، به دلیل علاقه‌مندی به عرصه مفاهیم و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی و بکارگیری آنها به صورت تخصصی به تفسیر و فراگیری فنون قرائت قرآن نیز پرداخته است.

قدرتی با اشاره به سختی این راه، گفت: حفظ کردن آیات کلام وحی نیازمند همت بالا است، اما هنگامی که به مزیت‌ها و برکات حفظ قرآن فکر می‌کردم، سختی‌های این راه از یادم می‌رفت. مهم این است که بخواهیم و تلاش کنیم چون در این هنگام می‌توان به حفظ کل قرآن رسید.

وی با بیان اینکه بیشتر آیه 22، سوره حشر «هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ ۖ عَالِمُ الْغَيْبِ وَالشَّهَادَةِ ۖ هُوَ الرَّحْمَٰنُ الرَّحِيمُ» را با خود زمزمه می‌کند، افزود: این آیه به من یادآوری می‌کند که خداوند است که همه نهان و آشکار را می‌داند و او بخشنده و مهربان است. 

قدرتی دارای رتبه‌های کشوری و استانی در مسابقات قرآن دانش‌آموزی است. وی که به صورت حرفه‌ای رشته تکواندو را دنبال می‌کند، در این رشته نیز حائز مقام شده است. 

این حافظ نوجوان ادامه داد: حفظ قرآن موجب دریافت احترام دیگران و همچنین قرآنی شدن منش و رفتار فرد می‌شود. همیشه به هم سن و سالانم از  اثرات مؤانست با قرآن و اینکه تقوا در گرو توجه و تدبر به آیات کلام وحی است، می‌گویم تا با علاقه‌مندی در این راه قدم بگذارند. 

انتهای پیام
captcha