رتبه چهارم خوزستان از نظر جامعه آماری ایثارگران / ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم
کد خبر: 3999208
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶

رتبه چهارم خوزستان از نظر جامعه آماری ایثارگران / ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان با بیان اینکه خوزستان، رتبه چهارم کشور از نظر جامعه آماری ایثارگران را دارد، با اشاذه به مساله استخدام جامعه ایثارگری گفت: امروز ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم، چرا که بخش‌های خصوصی از سهمیه‌ها طفره می‌روند و علی‌رغم وجود تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها زیر بار نمی‌روند

رتبه چهارم خوزستان از نظر جامعه آماری ایثارگران / ۱۱ هزار فرزند شهبد و ایثارگر بیکار داریم(آماده)به گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس که امروز ۳۰ شهریور در محل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان برگزار شد، در باره برنامه‌های کمیته ایثارگران هفته دفاع مقدس گفت: در ستاد گرامی‌داشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس، بالغ بر چهار هزار برنامه در نظر گرفته شده است که از این میان ۲ هزار برنامه در فضای مجازی با استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری و ۲ هزار برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی گفت: کمیته ایثارگران، سیصد برنامه برای هفته دفاع مقدس به تصویب رسانده است که اهم آنها حضور در گلزارهای شهدا در روز اول مهرماه برای عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا و قرائت پیام رهبر معظم انقلاب است. وی اظهار کرد:

فرجیان افزود: یکی دیگر از مصوبات کمیته ایثارگران، تبلیغات محیطی و آذین بندی فضای شهری، برپایی نمایشگاه در ورودی ادارات و حوزه‌های مختلف، برگزاری مراسمات عطرافشانی در مزار های شهدا، مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی هنری و همچنین ساخت کلیپ‌های کوتاه با موضوع شهدای ادارات و دستگاه‌ها به منظور معرفی این شهدا است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: برگزاری همایش ویلچررانی برای جانبازان در ۳۱ شهریورماه، تجلیل از همسران جانبازان و برپایی نمایشگاه‌های مجازی توسط تشکل‌های فرزندان شاهد و ایثارگر از دیگر برنامه‌های هفتهدفاع مقدس است. همچنین در این هفته ثبت و ضبط تاریخ شفاهی والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد مجدد آغاز می‌شود. این کار به واسطه شرایط کرونا جهت رعایت حال والدین شهدا و جانبازان متوقف شده بود و با بهبود شرایط جامعه، شروع دوباره این کار را همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس کلید می‌زنیم.

فرجیان اظهار کرد: در این هفته دیدار با خانواده‌های شهدا در سراسر استان، دیدار با جانبازان در مراکز توانبخشی و منازل توسط اقشار و مسئولان انجام خواهد شد. افتتاح مجموعه فرهنگی سردار شهید علی هاشمی، پخش کلیپ‌هایی با محوریت شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور از طریق تلویزیون‌های شهری، برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی در امتداد لاله‌ها، اجرای تعزیه‌خوانی اربعین حسین به مدت سه شب در مرقد مطهر حضرت علی بن مهزیار از ۲۹ تا ۳۱ شهریور و پخش مستند دلیران نخلستان انجام می‌شود‌.

وی گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس نیز امروز با حضور ۴۱ خانواده شهید و جانباز و آزاده در گیت بوستان برگزار شد‌. اعزام جانبازان مدافع حرم به مشهد مقدس، مشارکت در برنامه تجلیل از مادران شهدا و تجلیل از جانبازان نخاعی دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان از آمادگی بیمارستان بوستان و بیمارستان علامه کرمی برای درمان والدین شهدا و ایثارگران خبر داد و گفت: بیمارستان علامه کرمی از سال گذشته به بنیاد شهید تحویل داده شد. پیش از این برای درمان ایثارگران مبتلا به کرونا با مشکل مواجه بودیم که بحمدلله با وجود بیمارستان علامه کرمی با دارا بودن ۲۵۰ تخت این مشکل برطرف شد و اعزام به خارج استان کاهش پیدا کرد. ۳۰ درصد ظرفیت این بیمارستان برای مددجویان بهزیستی است.‌

فرجیان ادامه داد: در بحث درمان، صد در صد هزینه‌های درمانی ایثارگران از طریق بیمه دی پرداخت می‌شود. در زمینه استخدام فرزندان شاهد و ایثارگری که در مسیر مستقیم یعنی آزمون‌های استخدام هستند، مشکلی نداریم، مشکل اصلی ما مواردی است که به صورت غیر رسمی و غیر پیمانی هستند. علی‌رغم مصوبه شورای تامین استان این کار انجام نشده است، لذا دستگاه‌ها تبعیت نمی‌کنند و امروز ۱۱ هزار فرزند شهید و ایثارگر بیکار داریم، چرا که بخش‌های خصوصی از سهمیه‌ها طفره می‌روند و علی‌رغم وجود تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها زیر بار نمی‌روند. این مساله از طریق استانداری در دست پیگیری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در جشنواره شهید رجایی سه سال متوالی است که بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان به عنوان دستگاه برتر شناخته می‌شود. خوزستان به لحاظ جامعه آماری ایثارگری رتبه چهارم را در کشور دارد و از بیست و سه هزار شهید که خوزستان در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است، پرونده ۱۶ هزار شهید تحت پوشش ما است و بقیه جامعه ایثارگری به واسطه مهاجرت از استان خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha