توزیع عادلانه امکانات وظیفه ما است
کد خبر: 3999216
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

توزیع عادلانه امکانات وظیفه ما است

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف ما توزیع عادلانه امکانات در کشور است که به تصریح مقام معظم رهبری در این زمینه عقب ماندگی هایی داریم و بایست این عقب ماندگی ها را جبران کنیم و با جدیت عدالت را استقرار کنیم.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان آیین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت امروز ۳۰ شهریورماه و از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشور و استانداران برگزار شد.
صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ریشه در تاریخ مبارزات ملت ایران از مشروطه تا ملی شدن نفت و نهضت سال ۴۲ و نهایتا پیروزی انقلاب اسلامی دارد.
وی افزود: حضرت امام (ره) از ابتدای نهضت سال ۴۲ فرمودند که سربازان من در گهواره ها هستند و ما دیدیم همان نسل با حضور ملت ایران به رهبری ایشان انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و نظام مقدس جمهوری اسلامی را برپا کردند و همان نسل در ۸ سال دفاع مقدس از سرزمین ایران دفاع کرد و برای اولین بار در تاریخ اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران از دست برود و این اقتدار و عزت ملی را به ایران بازگرداند.
خلیلیان گفت: در دوران قاجار عزل و نصب نخست وزیران با دخالت بیگانگان انجام میشد و در دوره پهلوی شرایط به گونه ای شده بود که قدرت های استعماری پادشاه تعیین میکردند اما انقلاب اسلامی کشور را از این وضعیت نجات داد و ما باید قدردان این انقلاب باشیم.
استاندار خوزستان اظهار داشت: در ابتدای جنگ ارتش بعثی تا نزدیکی اهواز رسیده بودند اما رزمندگان جلوی دشمن را گرفتند و پس از آن به تدریج پیروزی های بزرگی به دست آمد و ارتش بعثی با خفت از مزرهای ایران خارج شد و صدام به سرنوشتی دچار شد که مستحق آن بود.
وی ادامه داد: خاک میهن در آن دوران به خون شهدای والامقام آغشته و گلگون شد و جانبازان و آزادگان عزیز نیز در این راه جانفشانی ها و فداکاری های بزرگی به جان خریدند و امروز این افتخار را داریم که از آنها قدردانی کنیم و آن فداکاری ها در دفاع مقدس پایه های نظام را مستحکم کرد.
خلیلیان بیان کرد: بر اساس گزارش UNDP که از موسسات زیر نظر سازمان ملل متحد است کشور ما در شاخص های توسعه از کشوری کمتر توسعه یافته به کشوری با سطح خوب از توسعه یافتگی رسیده است البته باید به سطوح بالاتر توسعه در دهه پیش رو برسیم.
نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: در دهه اخیر با تحریم های ظالمانه و بی تدبیری هایی که رخ داد کشور با مشکلاتی مواجه شد و کسانی مسئولیت داشتند که حریم نظام مقدس جمهوری اسلامی را رعایت نکردند.
استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف ما توزیع عادلانه امکانات در کشور است که به تصریح مقام معظم رهبری در این زمینه عقب ماندگی هایی داریم و بایست این عقب ماندگی ها را جبران کنیم و با جدیت عدالت را استقرار کنیم.
استاندار خوزستان در پایان گفت: خوشبختانه مردم در انتخابات با برگزیدن اصول و آرمان های اصلی انقلاب چشم انداز روشنی برای آینده کشور رقم زدند. باید با همه قوا تلاش گنیم شرایط کشور و استان را تغییر دهیم و این مستلزم هماهنگی و همکاری قوای مختلف نخبگان گروه های مرجع و رسانه ها است و باید برنامه ای مدون برای کاهش مشکلات استان طراحی و تصویب شود که متاثر از رفت آمد دولت ها و اشخاص نباشد و خوزستان در مسیر پیشرفت قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha