دیوارنوشته «جئنا لنبقی» در موزه دفاع مقدس خرمشهر ثبت ملی می‌شود
کد خبر: 3999266
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

دیوارنوشته «جئنا لنبقی» در موزه دفاع مقدس خرمشهر ثبت ملی می‌شود

مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر از ثبت ملی دیوار نوشته «جئنا لنبقی» به عنوان یکی از آثار برجای مانده جنگ تحمیلی در خرمشهر خبر داد.

دیوار نوشته «جئنا لنبقی» در موزه دفاع مقدس خرمشهر ثبت ملی می‌شودبه گزارش ایکنا از خوزستان، عبدالامیر عریضاوی، مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خرمشهر روز گذشته، 30 شهریور در نشست خبری هفته دفاع مقدس درباره برنامه‌های این هفته در خرمشهر، گفت: تجلیل از پیشکسوتان جهاد، دفاع مقدس و مقاومت، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای حوزه سلامت و افتتاح سه مدرسه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خرمشهر است.

وی افزود: رونمایی از کتاب دفاع مقدس با محوریت بانوان رزمنده، گشایش کانون فرهنگی هنری دختران شمیم معرفت در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و خاطره‎گویی با حضور بانوان رزمنده در مسجد جامع دیگر برنامه‌های این هفته در خرمشهر خواهد بود.

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر گفت: زنگ مقاومت در سوم مهرماه در یکی از مدارس آموزش و پرورش خرمشهر نواخته می‌شود. نشست اندیشه‌ورزی در حوزه سلامت و تجلیل از پیشکسوتان و خادمان سلامت در فضای مجازی نیز در این هفته در خرمشهر برگزار خواهند شد. برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع شهادت و دفاع مقدس، اجرای شب شعر عربی با موضوع ایثار و شهادت و نشست «خورشید خانه‌ات باش» با حضور بانوان رزمنده از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خرمشهر است.

عریضاوی در پایان گفت: نمایشگاه عکس و دستاوردهای دفاع مقدس در سطح ادارات، مرکز فرهنگی دفاع مقدس، ناحیه مقاومت بسیج، شرکت نفت و گاز اروندان، اتاق بازرگانی و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر به این مناسبت برپا می‌شود. همچنین دیوار نوشته «جئنا لنبقی» در موزه ثبت ملی و تاریخی می‌شود. «جئنا لنبقی» به معنی آمدیم که بمانیم‏، نوشته افسران رژیم بعث عراق است که در موزه دفاع مقدس خرمشهر نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha