مشکل پروازهای زائران اربعین همچنان باقیست / زائران تست Pcr همراه داشته باشند
کد خبر: 3999482
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
رئیس سازمان حج و زیارت كشور:

مشکل پروازهای زائران اربعین همچنان باقیست / زائران تست Pcr همراه داشته باشند

رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: زائران اربعین حتماً هنگام سوار شدن به هواپیما نتیجه تست pcr خود را به همراه داشته باشند.

همچنان در موضوع پروازهای زائران به عراق مشکل داریم / تست Pcr را همراه داشته باشند

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی رادیو اربعین، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه متأسفانه همچنان در مورد موضوع پرواز زائرین اربعین حسینی به عراق علی‌رغم پیگیری‌های مستمری که در سازمان هواپیمایی کشور انجام شده است، با مشکلاتی روبرو هستیم، افزود: زائران از کمی پروازها و قیمت بالای پروازها گله‌مند هستند و همچنان تلاش‌های ما در این راستا است که با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم.

وی با بیان اینکه من در فرودگاه نجف و تهران با زائرانی روبرو شدم که به کمبود پرواز یا فروش بلیت هواپیما بالاتر از قیمت مصوب معترض بودند، گفت: ستاد نجف و کربلای ما فعال شده است، دوستان بیمه در این دو شهر مستقر شده‌اند و درمانگاه‌های ما در دو شهر نجف و کربلا نیز از روز گذشته ارائه خدمات خود به زائران را آغاز کرده اند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دوستان ما در حوزه راهنمایی زائران اربعین حسینی از امروز به‌صورت گسترده فعالیت خود را شروع کنند، ادامه داد: موکب‌ها ایرانی نیز به‌مرور در حال آغاز فعالیت‌های خود هستند، برخی از دوستان در موکب‌ها گله داشتند که هنوز وسایل موردنیاز آنها به عراق نرسیده است و آنها مجبور شده‌اند برخی از نیازهای خود را از داخل خود عراق تهیه کنند.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت همچنین در مورد برخی از مشکلات احتمالی مسافران ایرانی در فرودگاه نجف، گفت: فرودگاه نجف مربوط به بخش خصوصی عراق است، ولی امروز احتمالاً دیداری با استاندار نجف داشته باشیم و تلاش خواهیم کرد در مورد این مشکلات در فرودگاه نجف با او رایزنی و گفت‌وگو کنیم.

رشیدیان همچنین به زائران اربعین حسینی تأکید کرد: حتماً هنگام سوارشدن به هواپیما نتیجه تست Pcr خود را همراه داشته باشند و ویزایشان معتبر باشد.

وی در پایان گفت: به‌زودی نیروهای راهنمای ما در فرودگاه نجف و بغداد برای راهنمایی زائران مستقر خواهند شد.

انتهای پیام
captcha