محور اصلی خانواده، حرکت به سمت تمدن اسلامی است
کد خبر: 3999681
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

محور اصلی خانواده، حرکت به سمت تمدن اسلامی است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه گاهی جنبه‌های منفی جنگ، بیشتر بزرگ می‌شود گفت: جنبه معنوی، روحیه و سازندگی این جنگ موجب شد فرهنگ جهاد و ایثار به جامعه برگردد.

خزعلی

به گزارش ایکنا از خوزستان، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در همایش گنجینه‌های ایثار و عفت و تجلیل از زنان پیشکسوت هشت سال دفاع مقدس که امروز ۱ مهرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جنگی که قرار بود مصیبت و چالش باشد را به فرصت تبدیل کردیم. جوانان بی نظیر، استوار ایستادند و مادران، همسران و خواهران‌شان بدون تردید آن‌ها را یاری کردند و این مقاومت رقم خورد.

وی با بیان اینکه این زنان در همه صحنه‌ها ایستادند، افزود: مادرانی که از این جوانان دل کندند، با جهاد اکبر پشت سر آن‌ها ایستادند. همسران‌شان هم محبت آن‌ها را کنار گذاشتند و محبت خدا را برگزیدند و آن‌ها را برای خدا ایثار کردند. دخترانی هم که تا پشت در پدران‌شان را بدرقه کردند، در جهادی بزرگ شرکت کردند و ما مدیون آن‌ها هستیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مسئولان باید هر لحظه این ایثارگری‌ها را در یاد داشته باشند. تعبیرات مادران شهدا هنگام دیدن پیکر فرزندشان، کتاب زندگی است.

وی بیان کرد: این زنان رسالت زینبی را برای ماندگاری پیام‌های دفاع مقدس انجام دادند و این کار، پرورش‌دهنده جوانان و نسل بعد و مدافعان حرم و ایثارگران است؛ ایثارگانی که اکنون هم ستون‌های محکم انقلاب هستند و اجازه نمی‌دهند انقلاب به انحراف یا فساد کشیده شود یا به دست دشمن و نفوذی‌ها بیفتد و اجازه نمی‌دهند دشمن جرات کند نگاه چپ به این کشور داشته باشد.

خزعلی تصریح کرد: اکنون نیز بانوان در جبهه جنگ نرم متوجه رسالت و مسئولیت خود هستند و متوجه هستند که کانون و محور اصلی خانواده، سبک زندگی و حرکت به سمت تمدن اسلامی است. زنان در برابر هجمه‌های غربی‌ها و کسانی که می‌خواهند هویت ما را بگیرند و ما را از اصالت‌مان تهی کنند، ایستاده‌اند.

وی گفت: امید ما به خداوند در همه صحنه‌ها چه در دفاع فیزیکی و چه در دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، ما را به پیروزی می‌رساند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: در زمان جنگ هیچ کس برای انجام کاری، دنبال منفعت نبود و امیدوارم این ایمان و اعتقاد آن دوران به جامعه ما برگردد.

وی با بیان اینکه گاهی جنبه‌های منفی جنگ، بیشتر بزرگ می‌شود گفت: جنبه معنوی، روحیه و سازندگی این جنگ موجب شد فرهنگ جهاد و ایثار به جامعه برگردد. اکنون فشار اقتصادی و روحی بر مردم وارد شده است و باید جبهه‌های جهادی به منظور رفع محرومیت‌ها و حرکت به سمت عدالت فراگیر که از رسالت‌های اصلی و زیربنایی حکومت اسلامی است، ایجاد شوند.

انتهای پیام
captcha