۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد
کد خبر: 4005459
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷

۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان گفت: تا ۲۳ مهرماه، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است و ۷۲ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی واکسینه شده‌اند.

تزریق واکسن کرونا به گزارش ایکنا از خوزستان،‌ فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هشتاد و سومین ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز ۲۴ مهر در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور، در استان خوزستان ۱۲ شهر در وضعیت زرد و ۱۵ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: بر این اساس شهرهای ماهشهر، شوشتر، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، ایذه، دزفول، اهواز، مسجدسلیمان، شوش، بهبهان و رامهرمز در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه در حال حاضر در استان خوزستان شهر نارنجی و قرمز نداریم، گفت: شهرهای دشت آزادگان، باغملک، کارون، هندیجان، اندیکا، لالی، گتوند، هفتکل، باوی، حمیدیه، هویزه، شادگان، امیدیه، رامشیر و آغاجاری نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ادامه روند نزولی موارد بستری در خوزستان، بیان کرد: در حال حاضر ۵۱۳ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند که ۳۳۳ نفر از این تعداد در بخش‌های عادی و ۱۸۰ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی افزود: تا ۲۳ مهرماه، ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است و ۷۲ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی واکسینه شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به واکسیناسیون ۵۰ درصدی دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۷ ساله، بیان کرد: هفته گذشته با همکاری آموزش و پرورش، قرارگاه واکسیناسیون دانش‌آموزان تشکیل شد. در برخی شهرستان‌ها تا ۳۰ درصد دانش‌آموزان در این هفته واکسینه شده‌اند و این کار ادامه دارد و امیدواریم پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان به بالای ۸۰ درصد برسد.

وی گفت: با توجه به اینکه پوشش واکسیناسیون روستایی کمتر است، باید قرارگاه واکسیناسیون روستایی در هر شهرستان تشکیل شود تا میزان پوشش واکسیناسیون روستاییان افزایش یابد.

ابول‌نژادیان افزود: هر جا دهیاران در واکسیناسیون همکاری کرده‌اند موفق بوده‌ایم و هر جا بی‌تفاوت بوده‌اند یا مخالفت کرده‌اند، موفق نبوده‌ایم.

وی گفت: تمامی اصناف مکلف هستند کارت واکسیناسیون را در محل کار نصب کنند. تجدید و صدور پروانه کسب و اخذ کارت سلامت نیز منوط به ارائه کارت واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: راهداری و شهرداری باید الزام نصب کارت واکسن رانندگان تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها در وسایل نقلیه را اجرایی کنند. همچنین باید همه ادارات ملزم شوند در ورودی ادارات، ارائه کارت واکسیناسیون کارکنان و مراجعه‌کنندگان را بخواهند.

انتهای پیام
captcha