توضیحات اداره امور قرآنی خوزستان درباره مشکلات صدور و تمدید مجوز مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4005589
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

توضیحات اداره امور قرآنی خوزستان درباره مشکلات صدور و تمدید مجوز مؤسسات قرآنی

مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان درباره ابهامات و سوالات پیش آمده درباره صدور و تمدید مجوز مؤسسات قرآنی، توضیحاتی ارائه کرد.

فدیعمیحجت الاسلام علی فدیعمی، مسئول اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره ابهامات و سوالات پیش آمده درباره صدور و تمدید مجوز مؤسسات قرآنی گفت: برای صدور و یا تمدید مجوز، همیشه این مشکل وجود داشت که مدارک از سوی مؤسسات به صورت ناقص به دارالقرآن تحویل داده می‌شد و در اداره منتظر می‌شدند تا مدارک از سوی مؤسسات تکمیل شود. زمان زیادی می‌گذشت، اما برخی مؤسسات مدارک‌شان را تکمیل نمی‌کردند و گاه در جابجایی‌ها این مدارک مفقود می‌شد.

وی با تصریح به اینکه این گلایه‌ها از قبل در بین مؤسسات نسبت به اداره امور قرآنی وجود داشت، اظهار کرد: اصولا ما نباید مدارک را به صورت ناقص تحویل بگیریم، اما چون مؤسسات با پست، مدارکشان را ارسال می‌کردند و یا کارشناس مؤسسات، تازه وارد بود، این مدارک (به صورت ناقص)‌تحویل گرفته و برای تهران ارسال می‌شد و در آنجا، اشکال کار مشخص می‌شد. از نگاه مدیران مؤسسات، آنها مدارک خود را تحویل داده‌اند، اما مجوزشان تمدید نشده است، در حالیکه تحویل ناقص مدارک با ندادن مدارک فرقی ندارد.

فدیعمی ادامه داد: برای برطرف کردن این مشکل، نامه‌ای برای روسای ادارات شهرستان نوشته شد که در آن ادارات را ملزم کردیم هنگام تحویل مدارک از کامل بودن مدارک اطمینان حاصل کنند و ثانیا به مدیران مؤسسات رسید بدهند، تا در صورت مفقود شدن مدارک، معلوم شود که مقصر چه کسی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان گفت: متأسفانه کار به صورت ناقص انجام می‌شود. در کارهای مردم نهاد، عادت به کار متقن و منظم وجود ندارد و این به کار ضربه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این بود که سامانه ثبت مؤسسات تغییر کرد و سامانه جدیدی برای ثبت مؤسسات فعال شد، اما بعد از مدت کمی همه مدارک بارگذاری شده در سامانه از بین رفت و دیگر مرکز هم دسترسی به مدارک نداشت. در صورتی که این امکان وجود داشت که ما به جای مؤسسات، مدارک آنها را بارگذاری کنیم، چنین می‌کردیم اما چون مدارک شخصی افراد است، چنین امکانی وجود ندارد.

فدیعمی اظهار کرد: مطلب دیگر عوض شدن صورت جلسه‌ها و دستور العمل‌ها است. گاهی مؤسسات مدارک خود را از مدتها قبل تحویل داده اند و حال که صورت جلسه‌ها تغییر کرده است، باید تغییرات جدید اعمال شود.

انتهای پیام
captcha