«مثل یک خواب شیرین» منتشر شد
کد خبر: 4005639
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

«مثل یک خواب شیرین» منتشر شد

کتاب «مثل یک خواب شیرین» روایت همسر سردار شهید حمید مختاربند از خاطرات این شهید مدافع حرم است که از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

«مثل یک خواب شیرین» به گزارش ایکنا از خوزستان، کتاب «مثل یک خواب شیرین» روایت همسر سردار شهید حمید مختاربند از خاطرات این شهید مدافع حرم است. این کتاب به قلم طیبه مختاربند، فرزند شهید مختاربند و توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است.

شهید حاج حمید مختاربند در سال 1335 در شوشتر متولد شد. وی در اوایل دهه 50 وارد فعالیت‌های خیرخواهانه و امداد رسانی شد و در فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم شاه حضوری فعال داشت. بعد از انقلاب، مسئول تشکیل بسیج شهرستان شوشتر شد و با شروع جنگ تحمیلی در این جبهه نیز حضور پیدا کرد. 

در طول دوره دفاع مقدس و پس از آن مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی عملیات و فرمانده محور در تیپ امام حسن(ع)، فرماندهی سپاه شوش و جانشین فرماندهی سپاه شوشتر و مسئول ستاد تیپ حضرت حجت(ع) را عهده دار شد. پس از آن مسئول تحقیق و بازرسی و سپس معاون لجستیک لشکر ۷ هفت ولی عصر(عج) اهواز شد.

حساسیت و دقت وی در استفاده از بیت المال باعث شد مدیریت شعب بانک انصار استان خوزستان به مدت ۵ سال و سپس مدیریت شعب استان قم به مدت ۱۰ سال به وی واگذار شود و تا زمان بازنشستگی در این پست باقی ماند.

ساخت مسجد چهارده معصوم اهواز و بازسازی مسجد باقریه قم حاصل فعالیت‌های وی در امور فرهنگی است. با شروع حمله تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به آنجا شتافت. وی در تاریخ 20 مهر سال 1394 در منطقه قنیطره سوریه به درجه رفیع شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha