برنامه‌های مهدویت به صورت جوان‌پسند توسعه پیدا کند
کد خبر: 4007363
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

برنامه‌های مهدویت به صورت جوان‌پسند توسعه پیدا کند

امام جمعه دزفول ضمن قدردانی از فعالیت مجموعه بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان و دزفول، بر به‌روز بودن معارف مهدوی تأکید کرد و گفت: باید کارهای مهدوی، به صورت جوان‌پسند ارائه شود و بتوانیم آنها را توسعه دهیم.

برنامه‌های مهدویت به صورت جوان پسند توسعه پیدا کندبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد امامت جمعه دزفول،  روز گذشته 30 مهر در آیین تجلیل از استادان و مربیان مهدویت این شهرستان که با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) در استان خوزستان و مسئولان این مرکز در شهرستان دزفول برگزار شد، گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مجموعه‌ای پویا، فعال و بانشاط است که می‌تواند الگویی برای تمام نهادهای فرهنگی باشد که بدون هیچ‌گونه بودجه و اعتبار موفق بوده و به بهترین نحو ممکن اداره می‌شود.

وی افزود: این مجموعه فرهنگی موفق نه تنها در شهرستان دزفول، بلکه در استان خوزستان و حتی در کشور به خوبی ایفای نقش می‌کند.

قاضی با استناد به روایت‌هایی از ائمه معصوم(ع) اظهار کرد: تغییر سرنوشت انسان‌ها و نعمت‌های الهی به دلیل تغییر رفتار صورت می‌گیرد. اصل کلام این است که تمام همّ و غمّ شیعیان و مسلمین بر این باشد که رفتار جامعه و بشریت در مسیر اصلی خود قرار گیرد تا نقمت غیبت به نعمت حضور و ظهور امام عصر(عج) تبدیل شود.

امام جمعه دزفول ضمن تأکید بر به‌روز بودن معارف مهدوی گفت: باید کارهای مهدوی، به صورت جوان‌پسند ارائه شود و آنها را توسعه دهیم. بسیاری از علما معتقدند همانگونه که غیبت تدریجی بوده، ظهور نیز تدریجی خواهد بود و با استناد به این سخن خود اعتقاد دارند که ظهور شروع شده است.

وی افزود: افزایش جنایاتی که نسبت به شیعیان صورت می‌گیرد و روز به روز شدیدتر می‌شود، نشان می‌دهد که به ظهور نزدیک شده‌ایم. در این دوران، وظیفه روحانیت بسیار سنگین است و نباید با اشتغال به امور حاشیه‌ای، کار اصلی خود را فراموش کرد.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری، معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی بنیاد مهدویت کشور در ارتباط تلفنی با امام جمعه دزفول گفت: مجموعه فرهنگی مهدویت استان خوزستان خصوصا شهرستان دزفول از مراکز موفق در زمینه برنامه‌های مهدوی بوده و نسبت به دیگر مراکز استانها پیشتاز است.

وی افزود: در زمانی که بدعت‌ها، خرافات و انحرافات کم نیستند و آسیب‌های فراوانی به مجموعه مهدویت و مباحث اعتقادی در این خصوص وارد کرده‌اند، راه مبارزه، تلاش مضاعف و حمایت مستمر در توسعه فرهنگ اسلامی است، به نحوی که نه تنها در تأخیر ظهور نقش نداشته باشیم، بلکه در نزدیک کردن ظهور نیز سهیم باشیم. نباید به وضع موجود قناعت کرد، بلکه باید بسترهای مناسبی برای ظهور فراهم کرد.

در ادامه مراسم، سیداحمد پور فرجی، مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان خوزستان با تقدیر از همکاری امام جمعه دزفول با این نهاد گفت: به زودی برنامه‌های تلویزیونی مهدوی با عنوان «حدیث آسمانی» از سیمای خوزستان پخش خواهد شد و در فضای مجازی موضوعات کاربردی مهدویت با به‌کارگیری پژوهشگران مهدویت در سطح استان خوزستان ادامه خواهد یافت.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا زارع، مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) دزفول با بیان اینکه این مرکز فرهنگی در شهرستان دزفول از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، گزارشی از فعالیت و پیشرفت آن ارائه داد و گفت: با استفاده از فضای مجازی برنامه‌های مهدوی تولید شده در این مرکز در تهران و استان‌های دیگر با مخاطبانی بیش از ۴۷ هزار نفر ارائه می‌شوند.

وی گفت: حدود ۴۰ نفر از استادان و طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله قاضی(ره) در برنامه‌های این نهاد فرهنگی در سطح مساجد، دانشگاه، مدارس و مراکز نظامی فعالیت دارند و ارتقا سطح علمی استادان در مباحث علمی از مهمترین اولویت‌های این نهاد فرهنگی است.

در پایان این مراسم از حجت‌الاسلام محمدرضا زارع، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دزفول و آقایان قاسم‌زاده، رضا مرساقیان، ماشاءالله مقامیان زاده و مسعود حقانی از کارکنان بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) دزفول قدردانی شد.

برنامه‌های مهدویت به صورت جوان پسند توسعه پیدا کند

انتهای پیام
captcha