وجود ۴۳۸ عنوان کتاب به زبان‌های خارجی با موضوع پیامبر(ص) در کتابخانه رضوی
کد خبر: 4007468
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

وجود ۴۳۸ عنوان کتاب به زبان‌های خارجی با موضوع پیامبر(ص) در کتابخانه رضوی

مسئول امور تالار کتب خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از وجود ۴۳۸ عنوان کتاب به زبان‌های انگلیسی، فرانسه و آلمانی با موضوع پیامبر اکرم(ص) در این تالار خبر داد.

وجود 438 عنوان کتاب به زبان‌های خارجی با موضوع پیامبر (ص) در کتابخانه رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از گنجینه رضوی، سکینه علوی‌فر، مسئول امور تالار کتب خارجی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تالار کتاب‌های خارجی، 90 هزار عنوان کتاب در بیش از 120هزار جلد در اختیار دارد، گفت: این منابع به 92 زبان زنده دنیا است.

وی تصریح کرد: مجموعه قابل توجهی از کتاب‌ با موضوع رسول اکرم(ص) در این کتابخانه در اختیار عموم قرار دارد که 373 عنوان به زبان‌انگلیسی، 60 عنوان به زبان فرانسه و 5 عنوان آن به زبان آلمانی است.

علوی‌فر با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان علاوه بر مطالعه در محل از امکان امانت کتب نیز بهره‌مند هستند، اظهار کرد: محققان در سراسر دنیا می‌توانند با درخواست از طریق کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی براساس قوانین حق نشر، از این منابع برخوردار شوند. همچنین نمایشگاهی از آثار به زبان‌های خارجی با محوریت پیامبر اعظم(ص) برگزار می‌شود.

وی افزود: چهار كتاب از انتشارات مجمع جهانی اهل بيت (ABWA) با عناوين Virtues of the five persons collected from the six reliable books translation of Fada'il Al-Khamsah min Al- sihah Al-Sittah، ترجمه فضايل الخمسه من صحاح السته، Differences among muslim jurists concerning the prophet's estate، تفاوت فقهای مسلمان درباره ساحت مقدس پيامبر(ص)، The farewell pilgrimage As narrated by The Ahl al-Bayt زيارت وداع به روايت اهل البيت و The verse of purification: a study of its intellectual and legislative aspects آيه تطهير: مطالعه جنبه‌های فكری و تشريعی آن که در سال 2020 میلادی منتشر شده است از جمله آثار موجود در این تالار است.

برپایی نمایشگاه کتاب در هفته وحدت

در ادامه حسین خسروی، معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سراسر کشور در حرکتی هماهنگ، اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) در هفته وحدت کردند.

وی افزود: در این نمایشگاه‌ها که تا پایان هفته وحدت ادامه دارد، با هدف معرفی کتاب‌های موضوعی و آشنایی با سیره نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و همچنین آشنایی با ضرورت وحدت میان مسلمانان، مجموعه کتاب‌هایی از موجودی همان کتابخانه‌ها انتخاب و در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار گرفته است.

حسین خسروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی بیش از 50 کتابخانه وابسته در سطح کشور دارد، از برپایی نمایشگاه در بخش قابل توجهی از این کتابخانه‌ها خبر داد و بیان کرد: این آثار از قابلیت امانت به اعضا برخوردار است.

انتهای پیام
captcha