ادامه‌ اعتراض معلمان جامانده از طرح مهرآفرین و امین آموزش و پرورش
کد خبر: 4011355
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

ادامه‌ اعتراض معلمان جامانده از طرح مهرآفرین و امین آموزش و پرورش

معلمان قرآن، نیروهای طرح امین و طلاب مبلغ جامانده از آزمون استخدامی مردادماه 1400 آموزش و پرورش بار دیگر اعتراضات خود را در قالب تحصن در پاستور به گوش مسئولان رساندند.

اعتراضات معلمانبه گزارش ایکنا، داستان اعتراضات و مطالبه مربیان قرآنی که در سال 1391 و طی آگهی رسمی برای استخدام 5 هزار نیروی آموزش قرآن جذب بدنه آموزش و پرورش شده‌اند، برای تبدیل وضعیت، بارها و بارها از طریق رسانه‌ها به گوش رسید و آخرین بار نیز پیش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش بود. آزمونی که اوایل مردادماه 1400 قرار بود به منظور تعیین تکلیف نیروهای نهضت سوادآموزی، مربیان قرآنی و طرح امین برگزار شود که برگزار نیز شد، اما بازهم تعدادی از معلمان این طرح‌ها به دلیل نداشتن سند مالی و ابلاغیه و سخت‌گیری‌های ادارات آموزش و پرورش در برخی از استا‌ن‌ها از این آزمون بازماندند و باردیگر در شهریورماه 1400 مقابل مجلس اعتراض کردند، اما جوابی دریافت نکردند.


بیشتر بخوانید:


«نمایندگان مجلس در ۱۲ بهمن ۹۹ طی نشست علنی، در جریان بررسی طرح اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریس و آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، با پیشنهاد جبار کوچکی‌نژاد با ۱۵۲ رأی، موافقت کردند که براساس این مصوبه معلمان قرآن و امور فرهنگی و پرورشی (طرح امین) می‌توانند همزمان با برگزاری آزمون آموزشیاران نهضتی و شرکتی بعد از کسب حد نصاب‌های لازم به استخدام آموزش و پرورش درآیند، اما این مصوبه شرط ارائه قید سند مالی و ابلاغیه دارد».

امروز، 16 آبان‌ماه نیز حدود 60 نفر از مربیان قرآن جامانده از طرح امین، مهرآفرین و حتی طرح مبلّغ(که شنیده‌ها حاکی از این است که در برخی از استان‌ها چون خراسان جنوبی معلمان با محوریت فعالیت معلمان طرح امین و مهرآفرین در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بودند، اما با عنوان دیگری به عنوان «طرح مبلغ») مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند.

این تجمع به منظور برداشتن دو قید سند مالی و ابلاغیه است. این معلمان قرآن از حدود سال 88-89 در مدارس آموزش و پرورش یا مرکز دارالقران‌های آموزش و پرورش فعالیت کرده و شناخته شده هستند و حال آنکه ابلاغیه‌ای نداشتند و حتی بنابر اذعان این مربیان تجمع‌کننده، «حقوقشان را بنابر بخشنامه آموزش و پرورش از طریق اعتبارات دولتی یا مشارکت‌های مردمی دریافت می‌کردند و حتی چک پرداخت حقوقشان نیز بنابر اینکه فردا روزی مدعی نشوند، بنام آنها صادر نمی‌شد».

ارسالی///ادامه‌ اعتراضات معلمان جامانده از طرح مهرآفرین و امین آموزش و پرورش

ارسالی///ادامه‌ اعتراضات معلمان جامانده از طرح مهرآفرین و امین آموزش و پرورش

معلمان قرآن در این تجمع با محمد خانی، نماینده رئیس جمهور دیدار کردند و طی آن خواستار رسیدگی به وضعیت جذب مربیان قرآن طرح امین و مبلغان شدند.

البته بنابر گفته تعدادی از معلمان قرآن، «قرار است نمایندگان مجلس طرحی را برای جذب معلمان قرآن سال 1392 به بعد تصویب کننند که این امر نگرانی معلمان جامانده پیش از این سال را مضاعف کرده است و حال آنکه ما تعیین تکلیف نشده‌ایم و در وضعیت نامعلوم به سر می‌بریم».

امید است نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه در دولت سیزدهم با توجه به این اعتراضات، حمایت‌های خود را با تصویب و اجرای مصوبه‌ای فراهم کنند تا این معلمان قرآن نیز با طیب خاطر به امر آموزش نسل نوجوان کشور اهتمام به خرج دهند.

شنید‌ه‌ها حاکی از این است، معلمان قرآن به دنبال اعتراضات خود پس از تجمع مقابل پاستور خود را به وزارت آموزش و پرورش رسانده تا بلکه مسئولان مربوطه در این وزارتخانه همراهی و همدردی داشته باشند. 

بخشنامه آموزش و پرورش

انتهای پیام
captcha