خانه‌های قرآن در محلات شیراز تأسیس شوند
کد خبر: 4011395
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱

خانه‌های قرآن در محلات شیراز تأسیس شوند

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز از شهردار خواست تا به اجرای پروژه‌هایی نظیر ساخت خانه‌های قرآن و فرهنگسراهای کوچک در محلات مختلف، ساخت سریال احمدبن موسی(ع) به نام امین ولایت و غیره توجه ویژه کند.

رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز به گزارش ایکنا از فارس، رضا محمدیان، رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز امروز، 16 آبان در نطق پیش از دستور جلسه علنی این شورا با اشاره به تدوین برنامه رویکردهای دوره ششم شورا با عنوان «چشم انداز دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران اسلامی» گفت: اگر خروجی این برنامه، کارهای اجرایی و توسعه زیرساخت‌های سطح شهر نباشد هیچ منفعتی نداشته و این شورا و این دوره شهرداری نیز در اذهان عمومی به عنوان شورا و دوره‌ای ناکارآمد خواهد ماند.

وی با تأکید بر اینکه باید اجرای پروژه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، عمرانی، حمل و نقلی و ریلی، فضای سبز و غیره در دستور کار قرار گیرد، افزود: شهردار شیراز لیستی از پروژه‌های خرد و کلان را در قالب افق 1404 سال پایانی فعالیت شورای ششم که می‌تواند به همان تعداد 1404 پروژه نیز باشد ارائه دهد و با فعال کردن پروژه‌های نیمه تمام فعلی و آغاز عملیات پروژه‌های جدید تمام تلاش خود را برای تحقق این امر به کار برد.

محمدیان بیان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگی همچون سد تنگ سرخ، گسترش پارک 580 هکتاری دراک به هزار هکتار و اجرای تله‌کابین و شهربازی بزرگ شیراز در آن، اجرای شهرک سینمایی و پروژه ساخت سریال حضرت احمد بن موسی(ع) به نام امین ولایت، اجرای حداقل 11 ورزشگاه سرپوشیده و 11 فرهنگسرای بزرگ (هر منطقه یک عدد)، ساخت مراکز محلات، خانه‌های قرآن و فرهنگسراهای کوچک در نقاط مختلف، ساخت مساجد و خانه‌های فرهنگ و ورزش چندمنظوره، اجرای حداقل 50 زمین چمن مصنوعی جدید، اجرای ساختمان تعزیه که قبلاً مصوب شده است، اجرای طرح هتل‌های اقلیمی کشور (20 فرهنگ، 20 اقلیم) در پارک 480 هکتاری بام شیراز، تکمیل پارک 50 هکتاری احمدبن موسی(ع) از جمله این موارد است.

وی، اجرای فاز بعدی پارک نماز، اجرای پارک چمران جنوبی، اجرای فازهای تکمیلی پارک 240 هکتاری چنارراهدار، اجرای پارک مخابرات، اجرای پارک‌های محلی در شهرک‌های جنوبی و شرقی، اجرای باغات خانواده جدید و باغات اختصاصی کودکان و بیماران خاص و سالمندان، اجرای پیاده‌راه محور عرفان و پل علی‌بن حمزه(ع)، مرمت منازل تاریخی در اختیار و به کارگیری آن‌ها در کاربری‌های فرهنگی، مرمت و توسعه حرم امامزادگان و مساجد و مدارس تاریخی شهر شیراز، اجرای موزه ملل، اجرای پروژه زندیه، ساماندهی قبرستان وادی السلام، ساماندهی قبرستان‌های محلی قدیمی، اجرای پروژه بین‌الحرمین، بهسازی راه‌های دسترسی به بافت فرسوده و  راه‌های داخلی آن و بازگشایی معابری که بر اساس طرح تفصیلی به تصویب رسیده است، تکمیل فاز 2 اتوبان کوهسار، اتمام فاز 2 بلوار مولوی و تقاطع آخر آن و اجرای پل روی رودخانه در مسیر مربوطه، اجرای تقاطع احمد بن موسی (ع) و نواب صفوی و کمربندی، اجرای پروژه میدان قصردشت، اجرای تونل ملل و بازگشایی معبر ورودی جدید شهر شیراز، اجرای تقاطع خرامه و اتمام 20 متری حاج عزت فهندژ را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که شهردار شیراز باید آنان را به سرانجام برساند.

به گفته محمدیان، اجرای بزرگراهی جدید در شمال غرب موازی محور فعلی با توجه به افزایش بار ورودی به دلیل اتمام اتوبان شیراز - اصفهان، اجرای دورگردهای چمران، اجرای تقاطع هفت‌تن چهل مقام، اجرای تقاطع مطهری کمربندی، تقاطع کمربندی سفیر جنوبی، چپگرد مدرس غدیر، تقاطع 55 متری جنوب شهرک گلستان و حسینی الهاشمی، تعریض پل سلمان فارسی، اجرای تقاطع جام جم، تکمیل ساختمان فناوری اطلاعات شهرداری، تکمیل ساختمان مرکزی شهرداری، ساماندهی ترافیک مرکزی شهر و انتقال مرکزیت شهر به چند نقطه دیگر و تقسیم آن، تکمیل و اجرای طرح‌های مصوب ترافیکی در شریان‌های درجه 1 و 2 و 3، تجهیز دوربین و علائم لازم و بکارگیری پتانسیل‌های سازمان ترافیک خصوصاً در محــورهای اصلی شهر، اتمام عملیات اجرایی فاز اول خط 2 مترو، شروع عملیات اجرایی فاز دوم خط دوم، خط سوم و خط چهار مترو، اجرای خط تراموای مطالعه شده، بررسی اجرای خط اتوبوس هوایی، خرید حداقل 500 دستگاه اتوبوس، خرید حداقل 20 دستگاه جرثقیل و بالابر بزرگ برای تقویت سازمان آتش‌نشانی و مدیریت بحران، پروژه اجرای اصلاحات لازم در لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی، اجرای حداقل 5 تصفیه خانه لوکال در نقاط لازم و بهره‌برداری از آب آن برای آبیاری فضای سبز، ساخت ساختمان‌های مورد نیاز آتش‌نشانی و مدیریت بحران و سایر سازمان‌های خدمات‌رسان شهرداری و ... هم از دیگر این پروژه‌ها هستند.

رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه کارهای بزرگ را با انسان‌های بزرگ می‌توان انجام داد، از شهردار شیراز خواست به بدنه کارشناسان شهرداری اطمینان بیشتری کند و مدیران خود را از بین اشخاص کارآمد و باتجربه و با سابقه مثبت اجرایی انتخاب کند و البته هرچه سریعتر.

وی خطاب به شهردار شیراز تأکید کرد: قطعاً انتخاب مدیران سفارشی نه به صلاح شماست و نه به صلاح شهرداری و شهر شیراز. شما شخصی باهوش و نکته‌سنج هستید بنابراین فرصت را غنیمت شمرده و سریع مشغول اجرای برنامه‌های عملیاتی پیشرفت و توسعه شهر شیراز بشوید. باشد که نام این دوره از شورا و شهرداری نیز مانند دوره چهارم شورا و شهرداری مربوطه در اذهان مردم به عنوان تلاشگرانی برای سازندگی و پیشرفت، ماندگار بماند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت سه وزیر در کابینه دولت که از استان فارس هستند، گفت: نمایندگان مجلس باید از این فرصت ایجاد شده استفاده کرده و ضمن پیگیری پروژه‌های مرتبط با این سه وزارتخانه کشور، راه و شهرسازی و نفت در استان و رفع مشکلات پروژه‌های مرتبط و اختصاص بودجه‌های اجرایی مناسب نسبت به به کارگیری تعدادی از نیروهای مستعد فارس در بخش‌های مختلف مدیریتی این سه وزارتخانه و حتی وزارتخانه‌های دیگر همت بگمارند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تأکید کرد: به طور قطع پیگیری و حمایت از نیروهای فارسی نه فقط باعث استفاده کل کشور از توان و استعدادهای فارس خواهد بود بلکه باعث تداوم پیشرفت استان فارس نیز خواهد شد. بنابراین باید مدام به وزرای فارسی گوشزد کرد فارس و اهمیت آن و دینی که به مردمش و نمایندگانش دارند را فراموش نکنند و تلاش کنند که پیرو فرمایش مقام معظم رهبری فارس در قله باشد.

وی همچنین از استاندار فارس نیز خواست در انتخاب مدیران استان ضمن توجه به تخصص، کارآمدی، سوابق تجربی مفید و موثر و تعهد اشخاص و نه صرفاً رزومه‌های آنچنانی افراد حتماً از استعدادهای بومی استان فارس استفاده شود و سپس ادامه داد: این آرزویی است که مردم شریف استان در دوره‌های مختلف مدیریتی دارند ولی متاسفانه تاکنون محقق نشده است برای یک بار هم که شده مانند استان‌های اصفهان، آذربایجان، کهکیلویه و بویر احمد و دیگر استان‌ها عمل کنیم. مدیر بومی به هزار و یک دلیل بهتر از مدیر سرشناس غیربومی است.

محمدیان ادامه داد: ضمن آنکه پهناوری استان فارس و استعدادهای قومیتی مختلف آن و منابع و پتانسیل‌های موجود زمینه‌ای بسیار مساعد جهت رشد مناسب استان و تبدیل آن به مرکزیت و محور بودن در استان‌های جنوبی کشور است که این مهم مستلزم شناخت و به‌کارگیری فرصت‌ها و برنامه‌ریزی لازم است.

انتهای پیام
captcha