راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در شهرکرد
کد خبر: 4014425
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در شهرکرد

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌وبختیاری از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید(ره) شهرکرد خبر داد و گفت: پیش از این، ۴۴ ایستگاه مطالعه دیجیتال از سوی آستان قدس رضوی در مناطق مختلف کشور با اولویت مناطق محروم آغاز به‌کار کرده است.

به گزارش ایکنا، به‌ نقل از روابط عمومی کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حجت‌پناه، دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی کشور با همکاری کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی استان در راستای دسترسی راحت‌تر پژوهشگران به منابع دیجیتال، ایستگاه مطالعه دیجیتال را در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید‌(ره) شهرکرد و ایستگاه امانت دیجیتال را نیز در مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) بروجن راه‌اندازی کرد.

وی یادآور شد: پیش از این‌، ۴۴ ایستگاه مطالعه دیجیتال از سوی آستان قدس رضوی در مناطق مختلف کشور با اولویت مناطق محروم آغاز به‌کار کرده و مرکز شهرکرد چهل و پنجمین مرکز راه‌اندازی شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی چهارمحال‌وبختیاری افزود: با راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در این مرکز آموزشی، امکان بهره‌مندی پژوهشگران از افزون بر ۲۰۰ هزار کتاب و مقاله به‌صورت محلی در هر پایانه از طریق بیش از ۲۵۰ سامانه نرم‌افزاری فراهم شده است، به‌علاوه با راه‌اندازی این ایستگاه مطالعه دیجیتال، دسترسی به بیش از دو هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین‌المللی از قبیل الزویر، ساینس، ساینس دایرکت، اشپرینگر، آکسفورد، وایلی، نیچر و... با امکان بازیابی بیش از ۱۵۰ میلیون منبع دیجیتال فراهم شده است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی استان یادآور شد: دسترسی به برخی پایگاه‌های محدود کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همچون پایگاه‌ کتاب‌های چاپی، کتاب‌های الکترونیکی، مقالات الکترونیکی و پایان‌نامه‌ها به‌ صورت تمام‌متن از دیگر امکانات این ایستگاه مطالعه دیجیتال است.

حجت‌پناه بیان کرد: کتابخانه‌های غیر دولتی مناطق محروم که زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال را داشته باشند می‌توانند درخواست خود را به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ارسال کنند، این سازمان بنا دارد با ایجاد ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال در مناطق محروم، زمینه مطالعه و پژوهش را برای علاقه‌مندان به حداکثر برساند.

انتهای پیام
captcha