گذر از شرایط کنونی کشور نیازمند صبر انقلابی است
کد خبر: 4014484
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی:

گذر از شرایط کنونی کشور نیازمند صبر انقلابی است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: شرایط کنونی کشور صبر انقلابی که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد طلب می‌کند و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از کشور سلب کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز، امروز، 28 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در این شرایط آن است که چرا با وجود تغییر دولت مشکل گرانی، تورم و عدم ثبات قیمت‌ها در بازار همچنان باقی است.

وی افزود: در پاسخ به این سؤال باید گفت دولت سیزدهم در شرایط بغرنجی قرار دارد و بعضی جریان‌های مغرض عملکرد سه ماهه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی را با دوره چهار ساله و هشت ساله دولت‌ قبل مقایسه می‌کنند و این غیرمنصافانه و غیرمنطقی است.

خطیب نماز جمعه تبریز افزود: این مقایسه‌ها با هدف این صورت می‌گیرد که القا کنند دولت جدید زمان کافی برای حل مشکلات داشته است بدون اینکه اشاره‌ای به این نکته داشته باشند که اکثر مشکلات فعلی کشور ریشه در عملکرد دولت قبل دارد.

وی با تأکید بر اینکه شرایط کنونی صبر انقلابی را می‌طلبد و صبری که آرامش و پشتوانه مردمی را دارد و این چیزی است که دشمنان می‌خواهند از کشور و دولت سلب کنند، افزود: دولتمردان باید تدبیری اتخاذ کنند که شرایط اقتصادی بهبود یابد و گرانی کالا‌ها و عدم ثبات در قیمت‌ها رفع شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنان خود با انتقاد از بی‌توجهی به شرایط بحرانی آلودگی هوای تبریز ناشی از سوخت نیروگاه، گفت: لازم است وزارت نیرو در این زمینه سریع وارد عمل و این آلودگی فوری رفع شود. مردم تبریز از عملکرد وزارت نیرو در بی‌توجهی به سوخت مازوت نیروگاه حرارتی تبریز به شدت گله دارند و باید اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد.

آل‌هاشم، اظهار کرد: بنده از وزارت نیرو و وزارت نفت سوال دارم چرا استفاده از مازوت در نیروگاه تبریز به اوج خود رسیده است؟ البته در این میان نمایندگان تبریز در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر باشید که چرا در دیگر نیروگاه‌های کشور اجازه استفاده از مازوت داده نمی‌شود، اما در تبریز این اجازه داده می‌شود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به پیگیری استاندار آذربایجان‎شرقی در این خصوص، ابراز امیدواری کرد این پیگیری‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه منجر شود.

وی همچنین با تسلیت رحلت آیت‌الله مجتهدشبستری به رهبر معظم انقلاب، مردم آذربایجان، روحانیت و مراجع تقلید گفت: این عالم مجاهد نقش بسیار کلیدی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری داشتند. این عالم مبارز، چهار دوره نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود و در ادوار مختلف نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت و نقش اساسی وی در مقابله با توطئه‌های دشمنان به خصوص در فتنه ۸۸ غیرقابل انکار است.

امام‌جمعه تبریز همچنین با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج یک تفکر است، بسیج به کمک ما نیاز ندارد بلکه ما مردم به بسیج نیازمندیم چراکه در برهه‌های مختلف تاریخی نقش مهم خود را نشان داده است.

انتهای پیام
captcha