آماده‌سازی مراکز قرنطینه در مرزهای خرمشهر و دشت‌آزادگان
کد خبر: 4016685
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳

آماده‌سازی مراکز قرنطینه در مرزهای خرمشهر و دشت‌آزادگان

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان با اشاره به انتشار سویه جدید در کشورهای مختلف، خواستار تشدید مراقبت‌ها در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی استان خوزستان شد.

آماده‌سازی مراکز قرنطینه در مرزهای خرمشهر و دشت‌آزادگان

به گزارش ایکنا از خوزستان، ولی‌الله حیاتی، فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در هشتاد و نهمین نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز 6 آذرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سوش جدید موسوم به "اومیکرون" در کشورهای آفریقای جنوبی نمود پیدا کرده و در حال تسری به کشورهای دیگر  است بنابراین باید کنترل و مراقبت شدید از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی انجام شود. 

وی با تاکید بر لزوم همکاری جمعیت هلال احمر به منظور کنترل مرزهای زمینی، افزود: فرمانداران خرمشهر و دشت آزادگان مراکز قرنطینه را در مرزهای زمینی آماده کنند. برابر ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا، متصدی این مراکز مشخص شده است. پروتکل‌های بهداشتی مرزها به فرمانداران ابلاغ شده است تا بر این اساس، مراقبت‌ها در مرزهای زمینی تشدید شوند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی و نظارتی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان گفت: در بندرهای استان خوزستان نیز باید در ۲۰ مایلی نرسیده به بندرگاه، از خدمه کشتی‌های ورودی به کشور تست گرفته شود. مراکز قرنطینه نیز در بنادر پیش‌بینی شود.

وی بیان کرد: با توجه به پرواز برخی مسافران از خوزستان به کشورهای عربی، باید از این مساله غافل نشویم و مراقبت‌ها در فرودگاه‌های خوزستان نیز تشدید شوند.

حیاتی با بیان اینکه نباید با افزایش بازگشایی‌ها در کشور دچار عادی‌انگاری شویم، گفت: از فرمانداران هویزه و شادگان بابت رسیدن به هدف‌گذاری واکسیناسیون، تشکر می‌کنم. هر چند شرایط سخت است اما فرمانداران دیگر نیز باید تلاش کنند تا پوشش واکسیناسیون به نورم قابل قبولی برسد تا در مقابل بیماری، ایمن شویم.

وی افزود: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو شهر باغملک و رامهرمز پایین‌تر از حد انتظار بوده است که باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha