برون‌سپاری برنامه‌های آموزشی قرآن اوقاف خوزستان به مؤسسات قرآنی
کد خبر: 4017747
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۷
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد؛

برون‌سپاری برنامه‌های آموزشی قرآن اوقاف خوزستان به مؤسسات قرآنی

رئيس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان از آغاز اجرای طرح برون‌سپاری برنامه‌های آموزشی قرآن این نهاد به مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: این کار با دو شهرستان شوش و دزفول آغاز شده و به سایر شهرستان‌ها نیز ابلاغ شده است.

حجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف خوزستانحجت‌الاسلام مرتضی فرهادی‌نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری ادارات اوقاف و مؤسسات قرآنی در دو شهرستان شوش و دزفول، گفت: برنامه‌ریزی قرآنی ادارات قرآنی کل کشور در سازمان اوقاف و امور خیریه در چند حوزه خلاصه می‌شود که شامل آموزش، توسعه موقوفات، مسابقات، نظارت و بررسی برنامه‌های ادارات تابعه است. در بحث آموزش همیشه این مشکل را داشتیم که آموزش‌ها باید تخصصی باشد. برای آموزش‌ عمومی این امکان وجود دارد که مربی دعوت شود و در بقاع و موقوفات مرتبط، آموزش را پیگیری کنند، اما برای آموزش تخصصی زیرساخت‌های لازم را نداشتیم، برای مثال حفظ قرآن باید به دست افراد متخصص سپرده شود.

وی ادامه داد: در همین زمینه سازمان اوقاف با اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی کشور تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد که براساس آن برنامه‌های تبلیغ و ترویج و همچنین برنامه‌های آموزش چه تخصصی و چه عمومی به مؤسسات قرآنی زیر نظر اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی برون‌سپاری شود.

فرهادی‌نژاد تصریح کرد: سال گذشته نیز این اتفاق افتاد، اما به دلایلی بر زمین ماند. امسال کار را در استان پیگیری کردیم و تفاهم‌نامه‌ای میان ادارات اوقاف شهرستان شوش و دزفول با مؤسسات قرآنی این دو شهرستان با حضور خانم موسوی‌‎زاده مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی استان امضا شد. جلسات خوبی بود و منجر به این شد که کار به مؤسسات قرآنی سپرده شود و اوقاف حمایت‌هایی از آن‌ها داشته باشد. 

رئيس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان در ادامه درباره فواید این کار، گفت: اگر وحدت رویه در این قضیه وجود داشته باشد، افراد سلیقه‌ای عمل نکنند و آموزش‌های استاندارد ارائه شود، قطعاً در زمینه تربیت مربیان قرآنی سرعت و جهش خوب پیدا خواهیم کرد و در مسابقات قرآنی نیز نمایندگان بیشتر و توانمندتری خواهیم داشت. سطح مسابقات قرآنی در شهرستان نیز ارتقا می‌یابد.

وی با بیان به اینکه در ادارات و مؤسسات قرآنی کار منوط به شخص است که البته نباید چنین باشد، اظهار کرد: باید این روش نهادینه شود که برنامه‌ها با افراد تغییر پیدا نکنند و از آمدن و رفتن افراد متأثر نشوند. متأسفانه برنامه‌ها منوط به شخص است و این یک ضعف است. از همکاران خود در ادارات اوقاف خواهشمندم که از طرح برون‌سپاری کار قرآنی به مؤسسات قرآنی استقبال کنند و برای رسیدن به خروجی و نتیجه کار بهتر با مدیران مؤسسات همکاری صمیمی و وسیع داشته باشند.

فرهادی‌‌نژاد در پایان با بیان اینکه این طرح به شهرستان‌ها چه در سطح ادارات اوقاف و چه در سطح مؤسسات ابلاغ شده است، درباره اجرایی شدن آن در سایر شهرستان‌ها، گفت: اجرای این طرح به همکاران ما در اوقاف و مؤسسات قرآنی بستگی دارد که چه‌قدر دغدغه‌مند هستند و این کار را دنبال کنند. ان‌شاءالله علاوه بر شوش و دزفول بتوانیم به بقیه شهرها هم برویم و این ارتباط را بین مؤسسات قرآنی و ادارات شهرستانی اوقاف برقرار کنیم.

وی در پایان از همکاری مدیران ادارات اوقاف شهرستان دزفول و شوش با مؤسسات قرآنی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha