بخش علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4018419
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
به پیشنهاد ایکنا؛

بخش علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان با حضور در تحریریه ایکنا خوزستان در پاسخ به این درخواست خبرنگار ایکنا مبنی بر راه‌اندازی بخش جداگانه از کتاب‌های علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان، گفت: این امکان وجود دارد که ما یک بخش مجزا به نام علما در کتابخانه‌های استان خوزستان داشته باشیم.

بخش علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش ایکنا از خوزستان، عباس حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان با حضور در تحریریه ایکنا خوزستان در پاسخ به این درخواست خبرنگار ایکنا مبنی بر راه‌اندازی بخش جداگانه از کتاب‌های علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان، گفت: در کتابخانه مرکزی استان خوزستان دو بخش مجزا به نام خوزستان‌شناسی و دفاع مقدس وجود دارد.

حسین‌زاده بیان کرد: کتابخانه‌های عمومی مثل کتابخانه‌های تخصصی ـ دانشگاهی نیستند یعنی در کتابخانه‌های دانشگاهی فرد به مخزن دسترسی ندارد اما در کتابخانه‌های عمومی مخزن باز است و فرد می‌تواند کتاب مورد نظرش را از قفسه‌ها انتخاب کند. وقتی که یک نفر دنبال یک کتاب دینی باشد در رده دینی دنبال آن می‌گردد اما وقتی کتاب یکی از علما از قفسه اصلی برداشته شد و در یک قفسه مجزا گذاشته شد ممکن است این انتخاب را از او بگیریم. چنانچه در حوزه خوزستان‌شناسی اکثر کتابها تاریخی هستند یعنی قفسه تاریخی خالی از کتاب خوزستان‌شناسی است و باید به افراد مراجعه‌کننده گفت اگر کتاب خوزستان‌شناسی می‌خواهند در یک بخش مجزا به نام خوزستان‌شناسی دنبال آن بگردند؛ البته این موضوع فقط درباره کتابخانه مرکزی خوزستان صدق می‌کند. 

مدیرکل کتابخانه‌های استان خوزستان عنوان کرد: اینکه بخواهیم کتاب‌های علمای استان را در یک جای مجزا در کتابخانه‌های استان قرار دهیم، قابلیت اجرا دارد ولی باید بازه زمانی علما مشخص شود و ما فهرستی از اسامی و کتاب‌های آنها را در اختیار داشته باشیم. شما یک فهرست از این موارد را در اختیار ما قرار دهید که ما آن را در اختیار اداره منابع کتابخانه‌های استان قرار دهیم که ببینیم موجودی از این کتابها به چه ترتیب است.

بخش علمای استان در کتابخانه‌های خوزستان راه‌اندازی می‌شود

وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که ما یک بخش مجزا به نام علما در کتابخانه‌های استان خوزستان داشته باشیم، گفت: هم‌اکنون هم بخش اعظمی از کتابخانه شهید شفیعی و فتح‌المبین در حوزه کتاب‌های عربی و دینی و علمای استان غنی هستند.

حسین‌زاده همچنين از برگزاری محافل و جلسات قرآنی در هفته‌های پیش‌رو از سوی این اداره‌کل خبر داد. 

انتهای پیام
captcha