پیشرفت علمی کشور کلید قدرت و استحکام درونی انقلاب است
کد خبر: 4018853
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

پیشرفت علمی کشور کلید قدرت و استحکام درونی انقلاب است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی از دانشجویان مورد انتظار است، گفت: این دو مقوله مهم در تمام منظومه آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود دارد و دانشجو باید به آن توجه کند. پیشرفت علمی کشور در همه عرصه‌ها کلید قدرت و استحکام درونی انقلاب است که جزء مطالبات به حق حضرت آقا به شما می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در دیدار با دانشجویان استان خوزستان که امروز 15 آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی دارم برای روز وحدت حوزه و دانشگاه یک جلسه برگزار کنیم. بر این موضوع تاکید دارم که جریان خاص در جلسات شرکت نکند و از همه جریانات دانشجویی در جلسه شرکت داشته باشند.

وی گفت: دانشجویان به نیازسنجی از جامعه بپردازند که چگونه می‌توان گره‌ای از مشکلات استان و کشور را باز کرد.

موسوی‌فرد بیان کرد: جنبش دانشجویی در حوادث گوناگون از قبل و بعد از انقلاب حضور داشته و پیشگامی دانشجویان از سال ۳۲ و اتفاقات آن روزگار جریان داشته است. پس از انقلاب اسلامی دانشجویان با تسخیر سفارت آمریکا برای همیشه به عمر لانه جاسوسی در ایران پایان دادند و آنقدر این کار بزرگ بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی از دانشجویان مورد انتظار است، گفت: این دو مقوله مهم در تمام منظومه آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود دارد و دانشجو باید به آن توجه کند. پیشرفت علمی کشور در همه عرصه‌ها کلید قدرت و استحکام درونی انقلاب است که جزء مطالبات به حق حضرت آقا به شما می‌رود. پرداختن به علم در حال و در آینده از مطالبات نظام اسلامی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: پیشرفت علمی کشور اگر به درستی ادامه یابد کشور به رشد و تعالی می‌رسد؛ مطالبه‌گری باید در چارچوب خاص باشد اگر خارج از چهارچوب باشد قطعاً مطالبه نظام و حضرت آقا نیست. اگر این مطالبه عمیق و مطابق شرع اسلام باشد می‌توان از آن نتیجه گرفت.

موسوی‌فرد بیان کرد: شناخت دقیق عملکرد مسئولان و ادله آنها در قبال ناکارآمدی و مشکلات باید مورد مطالعه دقیق دانشجویان قرار گیرد و دانشجویان نسبت به آن شناخت عمیق پیدا کند. اولویت ما در مطالبه‌گری باید شناخت عمیق و اجتناب از سطحی‌نگری باشد. هر چقدر مطالبه‌گری عمیق‌تر باشد بهتر و جدی‌تر به آن توجه و شنیده می‌شود.

وی درباره تحول در نماز جمعه گفت: گمان می کنم برخی در متن نماز جمعه نیستند. ورود مصداقی به بعضی موضوعات این است که من بگویم فلان مسئول فلان خطا را کرده است اما اینکه بگویم یک مسئول خطایی را انجام داده و شما هیچ‌گاه او را نشناسید این ورود مصداقی نیست. در نماز جمعه باید مطالبات مردم مطرح شود. برخی از موارد از سوی حضرت آقا تذکر داده می‌شود که ما آنها را نمی‌گوییم اما به غیر از آنها ما هیچ خط قرمزی در نماز جمعه نمی‌شناسیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درباره نقش خود در انتصابات مدیران استان گفت: من هیچگاه در انتصابات دخالت نکرده و نمی‌کنم. از پل صراط رد نشوم اگر این کار را انجام دهم.

وی بیان کرد:4 کارگروه در دفتر تشکیل داده‌ایم که بخشی از آنها خاص جوانان است که حتماً دانشجویان بیایند و از بارش فکری آنها استفاده شود.

موسوی‌فرد بر کارهای صورت‌گرفته در بعد از انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: همه دولتها در حد توان خود کار کرده‌اند ولی چون می‌بینیم تعداد زیادی از جوانان در اشتغال مشکل دارند آن عملکرد را نمی‌بینیم. دانشجویان و جوانان در بحث اشتغال اگر راهکار دارید ارائه دهید.

انتهای پیام
captcha