مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول ۴۰ کتاب چاپ کرده است
کد خبر: 4019166
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول ۴۰ کتاب چاپ کرده است

تاکنون ۴۰ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در این مرکز تهیه و چاپ شده و بیش از ۴۰ عنوان دیگر در دست چاپ است.

مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول ۴۰ کتاب چاپ کرده است

به گزارش ایکنا از خوزستان، بهزاد جولایی، مدیر مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه سالانه ۱۰ عنوان کتاب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول تهیه می‌شود، گفت: حدود یک میلیون سند کاغذی و حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دقیقه فیلم مستند مربوط به دفاع مقدس در این موزه جمع آوری شده است.

بهزاد جولایی ادامه داد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس ۲ سالن موزه‌ای، یک باغ موزه و یک کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ۶هزار عنوان کتاب و ۱۲ هزار جلد کتاب دارد که آماده بازدید علاقه‌مندان است.

رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول گفت: موزه دفاع مقدس در ۲۰ استان کشور در حال طراحی است که موزه دزفول به عنوان یکی از نخستین موزه‌های کشور آماده بازدید علاقه‌مندان است.

جولایی با اشاره به نامگذاری چهارم خرداد به عنوان روز مقاومت و پایداری مردم دزفول بیان کرد: این شهرستان در دوران دفاع مقدس ۲ هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده که از این تعداد، ۸۰۰ شهید داخل شهر به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه ۳۸۹ زن نیز در شهر دزفول شهید شدند، افزود: یکهزار و ۶۹ زن پشتیبانی جنگ را در دزفول انجام دادند و شهر را ترک نکردند.

رئیس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول بیان کرد: دزفول به تنهایی ۱۲ هزار و ۳۵۰ رزمنده داشت و مانند تهران همزمان یک تیپ را پشتیبانی می‌کرد که بعدا تبدیل به لشکر شد.

وی با تاکید بر لزوم بیان فداکاری‌های رزمندگان برای جلوگیری از تحریف حقایق دفاع مقدس توسط دشمن افزود: رزمندگان دزفول در ابتدای جنگ، ۹ محور پدافندی مقابل ارتش بعث عراق که از ۲ محور فکه و عین خوش وارد منطقه شده بود، تشکیل دادند.

جولایی اظهارداشت: شهرستان دزفول تا سال ۶۱ از سه شهر دزفول، اندیمشک و شوش تشکیل شده بود و هشت هزار و ۸۰۰ کیلومتر وسعت جغرافیایی داشت که این شهر‌ها بعد از سال ۶۱ از دزفول جدا شدند و وسعت شهرستان به چهارهزار و ۶۰۰ کیلومتر رسید.

این رزمنده دفاع مقدس، شهرستان دزفول را الگو و نمادی برای کشور‌های منطقه دانست و افزود: صدام وقتی می‌خواست شهر‌های ایران را بمباران کند از واژه الف دزفول استفاده می‌کرد و گزینه‌های بعدی تهران و اصفهان بودند، ولی آیت اله سیدمجد الدین قاضی دزفولی امام جمعه وقت دزفول مردم را به مقاومت تشویق می‌کرد و مردم هنگام بمباران به شوادون‌ها پناه می‌بردند.

انتهای پیام
captcha