اُمیکرون در خوزستان در چرخه جامعه قرار گرفته است
کد خبر: 4028357
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰

اُمیکرون در خوزستان در چرخه جامعه قرار گرفته است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تزریق سه دوز واکسن افراد را در مقابل اُمیکرون مصون می‌کند این در حالی است که حدود ۸۷ درصد جمعیت هدف استان خوزستان کمتر از سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

اُمیکرون در خوزستان در چرخه جامعه قرار گرفته است

به گزارش ایکنا از خوزستان، دکتر سیدمحمد علوی، رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شناسایی چند مورد ابتلا به اُمیکرون در شهرهای پرجمعیت خوزستان اظهار کرد: دو نفر از مبتلایان خوزستانی اُمیکرون، سابقه مسافرت به ترکیه و انگلستان و یک نفر سابقه مسافرت به مشهد داشته است.

وی افزود: آزمایشگاه انستیتو پاستور مرجع ویروس‌شناسی کشور است که ابتلای حدود ۱۱ نفر به اُمیکرون در استان خوزستان را تایید کرده است اما با توجه به اینکه تنها از یک درصد موارد مثبت، تست شناسایی اُمیکرون گرفته می‌شود باید توجه داشت که تعداد مبتلایان به اُمیکرون در خوزستان بیش از هزار نفر است که این مساله به معنی این است که این ویروس در چرخه جامعه قرار گرفته است.

علوی بیان کرد: اُمیکرون قابلیت سرایت بسیار بالایی دارد و تعداد موارد ابتلا در مدت دو تا سه روز دو برابر می‌شود بنابراین راهکار پیشگیری از موج بیماری واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و بیماریابی و جداسازی بیماران است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تاکنون در خوزستان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است، گفت: بر این اساس ۸۳.۳ درصد افراد بالای ۱۲ سال یک دوز، ۶۷.۹ درصد دو دوز و ۱۳ درصد و سه نوبت واکسن دریافت کرده‌اند.

وی افزود: تزریق سه دوز واکسن افراد را در مقابل اُمیکرون مصون می‌کند این در حالی است که حدود ۸۷ درصد جمعیت هدف استان خوزستان کمتر از سه دوز واکسن دریافت کرده‌اند بنابراین باید شهروندان سریعا نسبت به دریافت واکسن یا تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند. همچنین از ماسک استفاده کنند و از حضور در تجمعات و مسافرت بپرهیزند.

علوی ادامه داد: علائم ابتلا به این سوش بیشتر شبیه سرماخوردگی است بنابراین در صورت بروز این علائم باید فرد دارای علائم از منزل خارج نشود و تا زمانی که از عدم ابتلای خود به اُمیکرون اطمینان پیدا نکرده است سر کار نرود تا موجب انتشار ویروس نشود.

انتهای پیام
captcha