تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی
کد خبر: 4028630
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی

مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) تا 30 دی‌ماه تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال اثر به جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربیبه گزارش ایکنا از خوزستان، مهلت ارسال آثار به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که پیش از این 20 دی اعلام شده بود، تا 30 ماه جاری تمدید شد.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی(یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) در تاریخ 23 بهمن به مناسبت میلاد امام جواد(ع) در جوار مرقد دعبل خزاعی در شوش برگزار خواهد شد.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و معرفی بیشتر شاعران آیینی به ویژه شاعران جوان، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی از اهداف این جشنواره شعر است.

دوازدهمین جشنواره شعر عربی رضوی در دو بخش شعر فصیح و شعبی و شامل موضوعات سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی شامل علم، شفاعت، حلم، کرامت، مهربانی است. برگزاری نشست‌های علمی، پژوهشی، شعرخوانی، مشاعره و برگزاری همایش شعر رضوی از برنامه‌های دیگر این جشنواره خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha