سنددار کردن واحدهای آموزشی مهمترین اولویت بنیاد مسکن است
کد خبر: 4031218
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر:

سنددار کردن واحدهای آموزشی مهمترین اولویت بنیاد مسکن است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوشهر گفت: در راستای صیانت از اموال دولتی سنددار کردن واحدهای آموزشی مهمترین اولویت این مجموعه به‌شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر، امروز، پنجم بهمن‌ماه در نشست با علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، تأکید کرد: در راستای صیانت از اموال دولتی سنددار کردن واحدهای آموزشی مهمترین اولویت این مجموعه به‌شمار می‌رود. همچنین زمین‌هایی که از منابع طبیعی گرفته می‌شود برای بخشی از آنها کاربری آموزشی تعریف می‌شود که طی قراردادی بدون دریافت هیچ‌گونه هزینه‌ای به آموزش و پرورش واگذار می‌شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری نشست‌های ماهانه و کاربردی به دور از هرگونه تشریفات در خصوص سند‌دار کردن واحدهای آموزشی اقدام شود.

مقدم در خصوص تسهیلات مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، گفت: در زمان حاضر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن روستایی پرداخت می‌شود و افزون بر این برای واحدهای زیر ۸۰ متر، ۳۰ میلیون تومان بلاعوض و برای واحدهای بالای ۸۰ متر، ۱۵ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تأکید بر ضرورت مشارکت فرهنگیان در نهضت جهش تولید مسکن، افزود: طی مصوبه جدید که به‌زودی به استان‌ها ابلاغ می‌شود، سقف این تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و به تناسب تسهیلات بلاعوض برای احداث واحدهای زیر ۸۰ متر نیز به ۵۰ میلیون و بالای ۸۰ متر به ۳۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

علی موحدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سرعت‌بخشی در صدور سند مالکیت واحدهای آموزشی یکی از خواسته‌های این اداره‌کل است. همچنین در خصوص تفاهم‌نامه منعقد شده در خصوص مستند‌سازی املاک موانعی وجود دارد که نیاز به انجام مکاتبات اداری دارد.

امیرحسین مؤمنی

انتهای پیام
captcha