راه‌اندازی ۸ خانه قرآن در شهرستان شهرکرد همزمان با دهه فجر
کد خبر: 4033539
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳

راه‌اندازی ۸ خانه قرآن در شهرستان شهرکرد همزمان با دهه فجر

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد با اشاره به آغاز به کار هشت خانه قرآن شهری در این شهرستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: این مراکز در شهرهای هفشجان، فرخشهر، سورشجان و شهرکرد فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کردند.

خانه قرآن

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عرفان‌نژاد، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به آغاز به کار هشت خانه قرآن شهری در این شهرستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: این مراکز در شهرهای هفشجان، فرخشهر، سورشجان و شهرکرد فعالیت‌های قرآنی خود را در حوزه آموزش و ترویج قرآن کریم آغاز کردند و مجوزهای این مراکز به مدیران اعطا شد.

وی با تأکید بر نقش نشر و ترویج آموزه‌های قرآن به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان، افزود: قرآن محکم‌ترین متن راهنمای بشر و بهترین مسیر تعلیم و تربیت است که مأنوس بودن با این کتاب آسمانی و بهره‌گیری از تعالیم آن برای هر انسانی ضرورت دارد، همچنان که تأثیر انس با قرآن در کودکان و نوجوان قرآنی در مقایسه با کسانی که سراغ قرآن نمی‌روند، مشهود است.

عرفان‌نژاد با ذکر اینکه مردم نیز به قرآن علاقه‌مند هستند، تصریح کرد: باید بتوان با برنامه‌های تأثیرگذار و منسجم بستر را برای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی در جامعه ایجاد کرد که افزایش تعداد مؤسسات و مراکز قرآنی یکی از اقدامات در راستای این هدف است.

عرفان‌نژاد تأکید کرد: اقتضای اسلامی بودن جامعه این است که قرآن در جای‌جای آن تلاوت شود، برای ترویج مفاهیم قرآن از زبان هنر و رسانه بهره‌گیری شود، تدبر در قرآن صورت بگیرد، مساجد و محلات و مراکز قرآنی صحنه برپایی محافل قرآنی و مجالس انس با قرآن باشند و عامه مردم در این حرکت‌ها مشارکت داشته باشند تا جذب حداکثری صورت بگیرد و فرهنگ قرآنی در جامعه نهادینه شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد بیان کرد: در ایام‌الله دهه فجر، برپایی کرسی‌های تلاوت و محافل و مجالس انس با قرآن با دعوت از قاریان ممتاز رده‌های سنی گوناگون و نیز برگزاری مسابقات قرآن در سطح مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی در دستور کار قرار دارد و در حال انجام است.

انتهای پیام
captcha