جهان استکبار یکی از موانع پیشرفت انقلاب ایران است
کد خبر: 4035705
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

جهان استکبار یکی از موانع پیشرفت انقلاب ایران است

امام جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه گفت: مردم ایران، جهان اسلام بلکه جهان طوری زندگی کنند که مطابق با ارزش انسانیت انسان باشد نه برده‌داری باشد مثل زمان جاهلیت یا برده‌داری مدرن در الآن، جهان استکبار یکی از موانع پیشرفت انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، امام جمعه بوشهر در خطبه اول پیرامون سبک زندگی اسلامی بر اساس مفاد آسمانی وحی و سنت معصومین(ع) با ارائه نکاتی، اظهار کرد: در سوره شریفه «عصر» خداوند نکاتی برای نجات و کمال انسان شخصاً و اجتماعاً بیان کرده که به اختصار، خیلی کوتاه نکاتی بیان می‌کنم با توجه به اینکه از محضر مبارک آیت‌الله تقوی استفاده کرده‌ایم و به همین جهت بسنده می‌کنم و اختصار را مراعات می‌کنم. 

وی افزود: خداوند در این سوره مبارکه که از آن سوره‌هایی است که در صدر اسلام وقتی مسلمین به هم می‌رسیدند بعد از سلام این سوره را می‌خواندند و مستحب است در نماز جمعه هم قرائت شود. خداوند قسم می‌خورد به عصر، خودِ قسم خوردن نشان از دو نکته دارد: یکی اهمیت مسئله‌ای که برای آن قسم خورده می‌شود و حقانیت آن و دوم نیز دیرباوری مخاطب است. لذا انسان قسم می‌خورد که مطلبش را باور کنند و بفهماند مهم نیز می‌باشد. خداوند از همین سیره رفتار بیانی انسانی مراعات می‌کند و به همان شیوه بیان می‌کند و قسم می‌خورد به عصر، عصر یعنی عصر رسول‌الله(ص) که بالاترین زمان در نظام آفرینش بوده است یا به زمان عصر که عصاره روز است یا به زمان حضرت مهدی آل‌محمد(ص) حسب تفسیرهای مختلفی که بیان شده خداوند می‌فرماید:« إِنَّ الْإِنْسَانَ لَفِي خُسْرٍ» انسان در فضای دنیا که قرار بگیرد در ظرف خسران است، اگر خودش باشد و خودش و بعد می‌فرماید راه نجات برای انسان، چه فردی و چه اجتماعی، چه یک کشور انسانی و چه یک شهر انسانی و چه یک قوم انسانی، اولین این است «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا» آن جامعه و فرد خدا محور باشد، خدا باور باشد، به دستورات دین التزام قلبی داشته باشد، دگر اندیش نباشد، نگاهش به بافت‌ها و ساخت‌های ذهن‌های غیر از خدایی نباشد، بر مملکت جانش خدا حاکم باشد، برنامه زندگی او دستورات الهی باشد و سنت معصومین(ع)، دومین نکته که «وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ» تمام کارهای خوب را بشناسد و انجام دهد، یک نظام دینی کارهای شایسته، یعنی کار صالح، یعنی دینی، مناسب، شایسته و به موقع انجام شود، آن نظام و مردم آن «إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» و از آن طرف«تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بالصبر» حق مدار باشد و تبیین حق کند و به دیگران توصیه کند به فرهنگ حق‌مداری و در این راه استقامت فردی و اجتماعی کند. 

صبوری و استقامت؛ راه کمال 

امام جمعه بوشهر ادامه داد و گفت: انسان اگر بخواهد در دنیا نجات پیدا کند، از جاذبه‌های انحرافی و تحریفی دنیا و صعود کند در مسلک کمال انسانی این راه است، نظام باید ایمانی، زندگی شخصی ایمانی، رفتارها صالح یعنی طبق دستورات دین، مناسب با فضایی که در آن قرار دارد، حق‌مداری و نهادینه کردن حق و از آن طرف در راه رسیدن به کمال شخصاً به تمدن در عرصه اجتماعی باید صبوری و استقامت کرد «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا» این راه کمال است. انقلاب اسلامی ایران این چنین پیروز شده، بر اساس ایمان به خدا و حاکمیت خدا و دین خدا پایه‌ریزی شده، نه دگر‌اندیشی، شرق‌گرایی و یا غرب‌گرایی. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عنوان کرد: «عَمِلُوا الصّالِحاتِ» براساس رفتارهای صالح مثل دفاع مقدس، جهادهای مختلف، چه علمی، چه سیاسی، چه فرهنگی، چه امنیتی، چه عرصه‌های علم و فن‌آوری، این چنین پیشرفت کرده «و تَواصَوْا بِالْحَقِّ وَ تَواصَوْا بالصبر» براساس حق دارد حرکت می‌کند و به دنبال حق‌گرایی در جهان است و صبوری می‌کند. اگر این صبوری و استقامت نبود فتنه‌هایی که پیش آمد این انقلاب را دچار بحران کرده بود، نظام دچار بر اندازی شده بود اما صبر و بصیرت، این چنین انقلاب را موفق کرد. 

وی با تصریح بر اینکه نماد سوره «والعصر» برای ایران رهبریت است، گفت: امام راحل عظیم الشأن و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) این انقلاب الحمدلله بر اساس این نکاتی که در سوره «والعصر» است پیش رفته و ان‌شاءالله پیش خواهد رفت و به دست صاحب اصلی خود مهدی آل‌محمد(عج) قرار خواهد گرفت. به همین خاطر است ما باید جهاد تبیین کنیم، تمامی نکاتی که باعث نجات انقلاب از دام‌ها و تهاجمات جهان استکبار می‌باشد، آن ها را معرفی کنیم و مقابله کنیم و در طریق کمال و رشد، پیشرفت، تمدن آفرینی بدانیم راه چیست و بر اساس آموزه‌هایی که رهبریت بیان می‌کند آن راه را بپیماییم. 

انقلاب اسلامی ایران مطابق با فطرت انسان است 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در خطبه دوم، سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تبریک گفت و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامیداشت و افزود: عصاره و جنس این انقلاب همان جنس و بنیان بعثت انبیاء و تجلی همان اندیشه‌های قرآنی و سنت معصومین(ع)، تجلی اسلام ناب محمدی(ص) می‌باشد، که بر گرفته از متن وحی و سنت حضرات معصومین(ع) می‌باشد. به همین خاطر در تاریخ معاصر بلکه تاریخ جهان بعد ساحت مقدس پیامبر گرامی، امیرمؤمنان و امام حسن‌مجتبی (ع) همچین نظامی در جهان سیاست و نظام کشورداری، مملکت‌داری و مردم‌داری نبوده، جنس این انقلاب آسمانی و الهی است و مثل انقلابات ملی‌گرایانه ناسیونالیستی، مارکسیستی، سوسیالیستی و لیبرالیستی نیست، مطابق با فطرت انسان است. 

موانع پیشرفت این انقلاب؛ جهان استکبار 

وی تصریح کرد: همچنین نیز دومین هدف این انقلاب، حاکمیت دین خدا در تمامی امور، پیشرفت، عدالت، تمدن آفرینی، استقلال جامعه و رفع ظلم و استکبارستیزی است. به دنبال این است که مردم ایران، جهان اسلام بلکه جهان طوری زندگی کنند که مطابق با ارزش انسانیت انسان باشد نه برده‌داری باشد مثل زمان جاهلیت یا برده‌داری مدرن در الآن، جهان استکبار یکی از موانع پیشرفت انقلاب اسلامی ایران است که با تمام وجود در برابر این انقلاب ایستاده، نظامی، جنگ سرد، جنگ های نیابتی، تروریسم، تهاجم های امنیتی و جنگ نرم، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی حتی حوزه های علم و فن‌آوری. هیچ‌گاه در تاریخ انقلابی مثل انقلاب ایران مورد تهاجم قرار نداشته و مقاومتی این چنین سراغ نخواهد داشت تاریخ و این در پرتو هدایت های رهبری، ولایتمداری و استقامت مردم است. به همین خاطر است این انقلاب یک انقلابی متفاوت با تمام انقلاباتی است که در طول تاریخ نوشته شده، تجلی دوباره اسلام ناب محمدی(ص) است. 

خطیب جمعه بوشهر ابراز کرد: من صمیمانه تشکر می‌کنم از حضور با شکوه مردم ایران به ویژه مردم استان ولایتمدار و دارالحماسه بوشهر در این بیان وفاداری به اشکال مختلف، با خودرو، با حضور پیاده و تمامی شرایطی که در فضای استان است و این چنین نشان دادید که مردم بوشهر مردمانی وفادار به آرمان ها و ارزش‌های انقلاب و تابع تمام عیار مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هستند. 

استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با تبریک میلاد آسمانی حضرت امیرالمؤمنین امام علی بن ابی طالب(ع) به نمازگزاران روز آدینه، گفت: یگانه‌ای که در طول تاریخ نماد ایمان و تقوا، اخلاق و بصیرت، زهد و مردم‌داری، دنیاگریزی، شجاعت، استکبارستیزی، پایدار بر ارزش‌ها و اخلاق‌ها و الگوی تمام نظام‌های سیاسی صحیح در قریب پنج سال حکومت خود. حکمرانان ما، تمام کسانی که می خواهند الگو بگیرند در عرصه مدیریت و خدمت امیرالمؤمنین باید الگوی آن‌ها باشد. خود ایشان فرمودند، شما نمی‌توانید لیکن کوشش کنید بر اساس عفت و سداد، تقوا و بصیرت و مردم‌داری و خدمت راه من را ادامه دهید و این سفارشات اکید مقام معظم رهبری است. خداوند ان‌شاءالله در دنیا ما را رهرو راه آن حضرت و در آخرت مورد شفاعتش قرار دهد. 

تهاجم بسیار گسترده رسانه‌ای دشمن و مزدوران داخلی 

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با اشاره به اینکه فرمانده کل قوا در دیدار با فرماندهان و پرسنل بزرگوار نیروی هوایی مطالب بسیار مهم و راهبردی ایراد فرمودند که باید سرلوحه همگان قرار بگیرد، اظهار کرد: یکی از مطالبی که فرمودند بیان داشتند که دشمنان به دنبال تهاجم تحریف هستند، به دنبال این هستند که تمام انقلاب را تحریف کنند، خدماتی که داده و این همه رشد نادیده بگیرند، عزت و اقتداری که برای ایران آفریده در تمامی عرصه‌های ملی و فراملی نادیده بگیرند و بالعکس دشمنان را خوب جلوه دهند، کارهایی که در گذشته علیه مردم صورت گرفته توجیه کنند و ضعف‌هایی که گاهی در برخی از امور دیده می‌شود بزرگ جلوه دهند. این تهاجم تحریفی در مقابل آن یک جهاد تبیین لازم دارد به ویژه برای کسانی که علم هستند، دانشمند هستند و آگاه هستند، تریبون دست آن‌ها می باشد، رسانه، این باید بیان شود. ما الآن در یک تهاجم بسیار گسترده رسانه‌ای دشمن هستیم، مزدوران داخلی آن ها هم به کمک آن‌ها آمده اند و به دنبال این هستند که تمام حقایق را وارونه کنند و این لازم است که در یک حرکت حساب شده دانش بنیان جهاد تبیینی در مقابل این هجمه بزرک ان ها ایستادگی شود. همچنین نیز ایشان فرمودند بیان حقایق شود، به موقع باشد، مؤثر باشد، الهی و خدایی عمل شود، اثر خواهد کرد. انقلاب آن‌ها فکر می کردند تا چهل سال نابود خواهد شد ولی دیدید آن‌ها شکست خوردند و این انقلاب سرافراز راه خود را ادامه داد و ادامه خواهد داد و به دست صاحب اصلیش حضرت بقیة الله الاعظم مهدی آل‌محمد‌(عج) خواهد رسید. 

وی افزود: نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند گفتند که دشمن تهاجم ترکیبی را در دست اقدام و عمل می کند، تهاجم ترکیبی یعنی هر جور، هر راه، هر نوع امکانات به دست گرفتن و یک نقطه را مورد تهاجم قرار دادن. این‌ها انقلاب را مورد تهاجم سیاسی مثل فتنه سال ۱۳۸۸، فتنه‌های اقتصادی مثل این تحریم‌ها، فرهنگی مثل این ابتذال گرایی‌ها، تهاجم اجتماعی مثل ایجاد اختلاف قومی، تهاجم امنیتی مثل بر هم زدن امنیت در داخل و کشورهای حاشیه ایران، تهاجم به عرصه علم و فن‌آوری و محدودیت‌ها و بسیاری از امور دیگر و به دنبال این هستند این نقطه روشن، این نور خدا را خاموش کنند، ترکیبی عمل می‌کنند و لذا ما هم باید مقاومت ترکیبی کنیم  و از آن طرف دیگر مقاومت یک بعد کم است و باید ما هم تهاجم ترکیبی کنیم، اگر آن‌ها ما را تحریم می‌کنند، ما را در عرصه‌های مختلف مورد هجمه قرار می‌دهند، تهاجم فرهنگی می‌کنند ما هم باید بعد از مقاومت بیان کنیم اندیشه‌های انحرافی آن‌ها و ما هم تهاجم فرهنگی به آن‌ها کنیم، تهاجم اقتصادی به آن‌ها کنیم، وضعیت مخرب و انحطاطی سیاسی آن‌ها را بیان کنیم و این گذشته از اینکه باید پدافند مقاومت داشته باشیم، آفند و حرکت تهاجمی هم باید داشته باشیم. 

کیوان عمادی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha