پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی/ پیام رهبر انقلاب رونمایی شد
کد خبر: 4036164
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲

پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی/ پیام رهبر انقلاب رونمایی شد

آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی به همراه رونمایی از پیام رهبر انقلاب به فعالان این عرصه برگزار شد.

آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت افزار ایرانی اسلامی برگزار شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، آیین پاسداشت ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی و هجدهمین نشست فعالان زیست بوم ایران‌نوشت به همراه رونمایی از پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان این عرصه، با حضور محسن رضایی میرقائد، معاون اقتصادی رئیس جمهوری، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت و علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز یکشنبه ۲۴ مردادماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار شد.

پیام رهبر انقلاب به فعالان عرصه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

در این مراسم از پیام رهبر معظم انقلاب به فعالان عرصه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی رونمایی شد. رهبر معظم انقلاب در پیامی به تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، با ابراز خرسندی از اقدام افتخارآفرین تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، تولید با کیفیت این محصول را برای هر کشوری مایه افتخار دانستند.

پیام معظم‌له به این شرح است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

نوشت‌افزار، در شمار کالا‌های حیاتی برای امروز و فردای هر کشور است. تولید باکیفیت آن نیز برای کشور تولیدکننده، مایه افتخار است. از این که مجموعه‌هایی در کشور ما بر این اقدام افتخارآفرین همت گماشته و گام‌های موفقیت‌آمیز برداشته‌اند، خرسندم و پایداری آنان در این راه را از خداوند متعال مسألت می‌کنم. توفیقاتتان مستدام باد ان‌شاءالله.

سیّدعلی خامنه‌ای»

تمام‌قد از نوشت افزار ایرانی - اسلامی حمایت می‌کنیم

در این مراسم سیدرضا فاطمی امین، وزیر صمت ضمن گرامیداشت روز پدر، اظهار کرد: صنایع خلاق با ذهن، ایده و فکر مرتبط است و اگر در صنایع غذایی، لوازم خانگی و ساختمان به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم، در حوزه صنایع فرهنگی نیز باید این پیشرفت‌ها را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه به شدت نگران حوزه فرهنگ هستم و فرهنگ دغدغه من است، تصریح‌ کرد: وقتی از صنایع خلاق نام می‌بریم، یعنی اهداف فرهنگی را باید با ساز و کار‌های اقتصادی جلو ببریم.

2 برابر شدن تولید نوشت‌افزار ایرانی - اسلامی

وزیر صنعت، معدن و تجارت، ۱۰ سالگی جریان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی را نشانگر اهمیت این موضوع دانست و بیان‌ کرد: حرکتی غیر دولتی توسط کسب و کار‌های دغدغه‌مند این حوزه شکل گرفته که قابل تقدیر است، ۱۵ درصد کاراکتر‌های نوشت‌افزار اکنون ایرانی - اسلامی هستند، تولید نوشت‌افزار این حوزه ۲ برابر شده و ۱۰۰ کسب و کار وارد این فضا شدند که پنج هزار محصول تولید می‌کنند و این مسائل قابل افتخار است.

راه‌اندازی ۲ دفتر مرتبط با صنایع خلاق و نوشت افزار

فاطمی‌امین با بیان اینکه به توسعه صنایع خلاق و نوشت‌افزار اهتمام ویژه دارم، افزود: در ساختار جدید وزارت صمت دو دفتر مرتبط با حوزه صنایع خلاق و نوشت‌افزار راه‌اندازی کردیم که یکی دفتر صنایع سلولزی، چاپ و نوشت‌افزار و دیگری دفتر صنایع خلاق و ورزشی است.

وی این اصلاح ساختار را دارای چند پیام مهم دانست و گفت: یکی از پیام‌های این اصلاح ساختار اهمیت موضوعاتی است که در ساختار جدید به آن‌ها پرداخته می‌شود و موضوع دوم، پیگیری امور با شدت و مسئولیت بیشتر در قالب این بازآفرینی و ساختار جدید است.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در این حوزه، گفت: ایشان از اقدامات انجام شده در حوزه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی ابراز خرسندی کرده‌اند که جای بسی امیدواری برای تداوم فعالیت‌ها با قدرت بیشتر است.

فاطمی‌امین در پایان تأکید کرد: ما نیز در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت، همه توان خود را در تولید و صادرات شایسته این حوزه انجام خواهیم داد و تمام‌قد در حمایت از این صنعت تلاش می‌کنیم.

در پایان مراسم نیز از فعالان برتر این حوزه در بخش‌های مختلف طراحی، ایده‌پردازی، ساخت، تولید، چاپ و ... تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha