تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو در کرج + عکس
کد خبر: 4036441
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳

تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو در کرج + عکس

مراسم افتتاحیه کانون علمی و تخصصی روانشناسی اسلامی شهید صدر با تجلیل از خانواده شهیدان دانشجو مهدی بیات، محمدرضا اینانلو و مصطفی پیران در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی واحد کرج برگزار شد.

تجلیل از خانواده‌های شهدای دانشجو در کرجبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، مراسم افتتاحیه کانون علمی و تخصصی روانشناسی اسلامی شهید صدر با تجلیل از خانواده شهیدان دانشجو مهدی بیات، محمدرضا اینانلو و مصطفی پیران با حضور یعقوب فتحی، مدیرکل فرهنگی و حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، شب گذشته، 24 بهمن در سالن اجتماعات شهید قاسم سلیمانی واحد کرج برگزار شد. 

محمدرضا بلیاد، رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در این آئین با تأکید بر اینکه روشنگری ضرورت تبدیل علم به فرهنگ یک امر اساسی و امر به معروف ادراکی است که در این روند دانشجویان و اساتید دانشگاهی نقش ویژه‌ای دارند، اظهار کرد: یکی از راهبردهای اساسی برای پاسخگویی به آسیب‌های اجتماعی، ضرورت تبدیل علم به فرهنگ است؛ نقش علم روانشناسی اسلامی، این تبدیل و تحول متناسب با نیاز و فرهنگ قائل در جامعه است. 

بهترین روانشناس خداست 

وی در ادامه با اشاره به اهتمام دانشجویان به مباحث علمی ساختار‌شناسی و موضوع‌شناسی و زمان‌شناسی، بیان کرد: در روانشناسی غربی در گام نخست ارتباط با خود، ارتباط با جامعه و ارتباط با طبیعت مطرح می‌شود و در این مسیر ارتباط با خدا مغفول است، این در حالی است که ریشه بسیاری از علوم و مبانی علمی برگرفته از معارف الهی و قرآنی است. همچنین ارتباط معناداری میان دین‌داری و سلامت روان وجود دارد، لذا بهترین روانشناس خداوند است، خدا است که براساس نیازهای انسان زیباترین هدایا را به او اهدا کرده است از نزول قرآن کریم گرفته تا فرستادن پیامبران و صلحا، تا انسان مسیر حقیقی زندگی را گم نکند. 

همچنین این مراسم با سخنرانی مجتبی هوشمند، مسئول کانون علمی و تخصصی روانشناسی اسلامی شهید صدر با موضوع ساختارهای علوم‌انسانی و روانشناسی اسلامی در کار و زندگی، اجرای گروه سرود انصارالامام، مطالبه‌گری رسانه‌ای دانشجویان انجمن‌ها و تجلیل از برگزیدگان مسابقه شفاهی حوزه بسیج دانشجویی شهید هادی صالحی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج همراه بود. 

یادآور می‌شود، در پایان گواهینامه دوره آموزشی روانشناسی اسلامی از سوی دانشکده روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز به شرکت‌کنندگان اعطا شد. 

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha