حمایت از نخبگان نباید در حد حرف باشد
کد خبر: 4041521
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۲

حمایت از نخبگان نباید در حد حرف باشد

معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کسب موفقیت مریم سبزه‌زاری در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام، گفت: جایگاهی که ما باید برای نخبگان قائل باشیم نباید در سطح حرف باشد. ما قرآن را می‌خوانیم تا سبک زندگی را بیاموزیم و اگر درست آموزش دیده باشیم، درست عمل می‌کنیم.

تقدیر از مریم سبزه زاری از سوی معاون حقوقی وزیر آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از خوزستان، قاسم احمدی لاشکی، معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش در پایان جلسه شورای مستندسازی املاک آموزش و پرورش که امروز 17 اسفند در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، ضمن تقدیر از مریم سبزه‌زاری، قهرمان مسابقات قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام در رشته قرائت تحقیق، گفت: خوشحال هستیم که از این خطه افردی برمی‌خیزند که می‌توانند حرفی برای گفتن در فراتر از مرزهای کشور داشته باشند. این دانش‌آموز در حوزه علوم قرآنی که یک علم اصل است و آخرت ما منوط به دانستن این علم است، صاحب مقام شد.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اهمیت تدوین برنامه برای نخبگان بیان کرد: ما باید برای امثال این دانش‌آموز برنامه داشته باشیم؛ براساس گفته یک جامعه‌شناس هرگاه جامعه نتواند برای نخبگان خود در حوزه‌های مختلف برنامه داشته باشد، بدنه جامعه دچار کرختی، سستی و آسیب خواهد شد. طبیعتا باید بتوانیم در این حوزه برنامه و اقداماتی داشته باشیم. در استان خوزستان نیز برنامه‌های خوبی برگزار می‌شود که در سطح ملی نیز در معاونت پرورشی این موضوعات رصد می‌شوند. امیدواریم این الگوی خوب از خوزستان بتواند برنامه مدونی را ارائه دهد تا برای سراسر کشور برنامه‌های مشابه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این دانش‌آموز در جهان اسلام افتخار کسب کرد که افتخار آن برای همه مسلمانان و برای ایرانیان است و امروز ندای قرآن را بر بلندای جهان به اهتزاز درآورد. جایگاهی که ما باید برای نخبگان قائل باشیم نباید در سطح حرف باشد. ما قرآن را می‌خوانیم تا سبک زندگی را بیاموزیم. اگر درست آموزش دیده باشیم، درست عمل می‌کنیم.

گفتنی است؛ در پایان این نشست از مریم سبزه‌زاری، دانش‌آموز خوزستانی که موفق به کسب رتبه اول رشته قرائت تحقیق در هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام شد، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha