تبیین دستاوردهای دفاع مقدس /مستندسازی مجاهدت‌های دفاع مقدس ضروری است
کد خبر: 4042699
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴

تبیین دستاوردهای دفاع مقدس /مستندسازی مجاهدت‌های دفاع مقدس ضروری است

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای ما داشته است، گفت: امنیت کشور، ایجاد روحیه خودباوری در مردم، اقدام به کارهای به ظاهر نشدنی و ظهور و بروز استعدادها از دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

سردار شیرازی رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا، در دوازدهمین آیین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت (رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «حوض خون») که امروز ۲۲ اسفندماه در بیمارستان سابق شهید کلانتری اندیمشک برگزار شد، ضمن قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در ضرورت بهره‌وری معنوی از جنگ، گفت: یکی از فرصت‌های خدمت در طول دوران دفاع مقدس همین صحنه‌ای است که امروز شاهدش بودیم.‌

وی با تأکید بر اخلاص زنان در دوران دفاع مقدس، گفت: عزیزانی که با وجود مشقت‌ها و مشکلات شخصی و گرفتاری‌ها آمدند و در این صحنه احساس تکلیف و به آن عمل کردند. اخلاص در کار بود. بنابراین این کار، جاری و ساری خواهد بود. مستندسازی این کار باعث شد یک چشمه از نورانیت این اخلاص ها آشکار شود.

شیرازی گفت: دفاع مقدس صحنه‌های نورانی مختلفی را در خود دارد اما چقدر توانستیم به این صحنه‌ها بپردازیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند باید این صحنه‌ها را بشکافیم و ببینیم چه مجاهدت‌هایی انجام شد. در صحنه دفاع مقدس رزمندگان ما حاضر شدند و در پشتیبانی‌های اقتصادی، معنوی، سیاسی و فرهنگی همه با هم نقش داشتند و یک نهضت آفریده شد.

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: ورود کردن به این صحنه‌ها و شکافتن اینها همتهایی می طلبد تا آنها را مستندسازی و ماندگار کند.

وی بیان کرد: امروز مدت زمانی از جنگ گذشته است و نسل جدید، دفاع مقدس را در کتاب‌ها، آثار هنری و فیلم‌ها مشاهده می‌کند. این ظرفیت چقدر در این آثار شناخته شده است؟ دستور رهبر انقلاب این است که باید به معرفی مردان و زنانی که در این صحنه‌ها نقش داشتند، اهتمام کرد.

شیرازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره نقش آفرینی مادران و زنان این منطقه در رختشویی دفاع مقدس گفت: به فرموده رهبر انقلاب خانم ها اگر اجرشان بیشتر از آقایان نباشد کمتر نیست. مجاهدت‌های خاموش خانم ها باعث می‌شود مرد در صحنه بتواند به تکالیف خود عمل کند.

رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه دوران دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری برای ما داشته است، گفت:  امنیت کشور یکی از مهمترین دستاوردهای دوران دفاع مقدس است. دفاع مقدس نشان داد هزینه تعرض به این کشور خیلی زیاد است و مردم به روحیه خودباوری رسیدند. اقدام به کارهای به ظاهر نشدنی و ظهور و بروز استعدادها از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس است و این مسیر نورانی را باید ادامه دهیم. 

انتهای پیام
captcha