دشمن تلاش می‌کند روحیه خودباوری را در بین مردم از بین ببرد
کد خبر: 4043534
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
معاون اقتصادی رئیس جمهور:

دشمن تلاش می‌کند روحیه خودباوری را در بین مردم از بین ببرد

معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: همه‌ تلاش دشمن برای از بین بردن روحیه خودباوری در بین مردم ایران مخصوصاً جوانان است و ما باید در میدان و دیپلماسی این روحیه را حفظ و تقویت کنیم و همیشه به یاد داشته باشیم بزرگترین دستاوردی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند، بازگشت اقتدار درونی و خودباوری به جوانان ایرانی بود.

محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، امروز، 25 اسفندماه، در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات بدر و شهید علی تجلایی در تبریز، با بیان اینکه شهدای آذربایجان عزت و شرف را به کشور ارمغان آوردند، اظهار کرد: «شهادت» برای شهدا آنچنان ارزشمند بود که برای رسیدن به این جایگاه لحظه شماری می‌کردند و با وجود اینکه به زندگی و خانواده‌ خود عشق می‌ورزیدند، همانند مولایمان امام حسین(ع) که زندگی را جز در شهادت نمی‌دید، این شهدا نیز زندگی خود را در رسیدن به شهادت می‌دیدند.

وی ادامه داد: واژه‌ شهادت برای ما شیعیان بسیار آشنا است و ما این فلسفه و روحیه را از شهدای کربلا الهام گرفته ایم.

رضایی، همچنین با بیان اینکه شهید علی تجلایی قهرمانی گمنام بود و آنطور که باید شناخته نشده است، گفت: همسر گرامی این شهید نیز مانند شمع پای فرزندان خود ایستاد و سوخت و او نیز مانند شهید تجلایی گمنام بود.

وی با تشبیه رشادت‌های شهید تجلایی در عملیات سوسنگرد به قیام مردم تبریز در مشروطه، خاطرنشان کرد: همانطور مردم تبریز در آن روزها ایستادگی کرده و در نهایت منجر به پیروزی مشروطه شدند در حالی‌که علی رغم کمبود غذا، دست از مقاومت برنداشتند، شهید تجلایی نیز همین کار قهرمانانه را در سوسنگرد انجام داد و در حالی‌که سوسنگرد محاصره شده بود و تمامی مجروحان جنگی به مسجد جامع دشت آزادگان منتقل می‌شد و هیچ غذا، دارو و مهماتی هم نبود، شهید تجلایی حماسه‌ مشروطه را در سوسنگرد و دشت آزادگان تکرار کرد و اجازه نداد این شهر سقوط کند.

معاون رئیس جمهور، اضافه کرد: شهید تجلایی انسانی شجاع، معتقد، با فکر، با تدبیر و با سواد بود و بسیاری از فرماندهان از جمله شهید قاسم سلیمانی را او آموزش داده بود و حتی با آموزش به مجاهدین افغانستان نقش ویژه‌ای در شکست ارتش شوری در این کشور داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هیچ قدرتی نمی‌تواند مردمی را که دارای روحیه‌ی شهادت طلبی است شکست دهد، تاکید کرد: ملت ایران اسلامی بیش از ۴۰ سال است که با داشتن این روحیه و فلسفه در مقابل شدیدترین فشارهای دشمنان ایستادگی کرده‌اند و در اثر داشتن این روحیه است که وقتی صهیونیست‌‍‌ها دو تن از پاسداران ما را در سوریه به شهادت می‌رسانند، موشک‌های ما تا هزاران کیلومتر بر سرشان فرود می‌آید و همگی ساکت می‌شوند.

رضایی، افزود: امروز همه‌ دنیا شاهد است که در جنگ روسیه و اوکراین آمریکایی‌ها فقط در زبان از اوکراین دفاع می‌کنند و به همه ثابت شد کشورهایی که قدرت خود را وقف سایر کشورها کرده و چشم به کمک آن‌ها دوخته‌اند، خوار و ذلیل شده‌اند ولی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار بر روی پای خود ایستاده است.

وی تاکید کرد: ما نباید از تحریم بترسیم بلکه باید از فروپاشی خانواده‌ الهی و فروپاشی فلسفه‌ شهادت بترسیم؛ چراکه اگر از این روحیه در اقتصاد کشور نیز بهره ‌می‌بردیم، اکنون تورم و وضعیت معیشتی مردم اینگونه نبود.

رضایی با اشاره به اینکه تحریم یک جنگ اقتصادی نابرابر است که به داخل خانه‌های مردم ایران نیز کشیده شده است، گفت: ایران اسلامی حتی در اوج تحریم‌ها نیز می‌توانست در وضعیت بهتری قرار گیرد اما عده‌ای فلسفه‌ی شهادت را تضعیف کردند.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه شهید تجلایی خداوند را ارباب می‌دانست و نه آمریکا را، تاکید کرد: دو ویژگی توکل به‌خدا و داشتن روحیه‌ خودباوری و اعتماد به نفس هر کشوری را گلستان می‌کند که هردوی این روحیه در دوران انقلاب و دفاع مقدس وجود داشت.

وی گفت: همه‌ تلاش دشمن برای از بین بردن این روحیه در بین مردم ایران مخصوصا جوانان است و ما باید در میدان و دیپلماسی این روحیه را حفظ و تقویت کنیم و همیشه به یاد داشته باشیم بزرگترین دستاوردی که شهدا برای ما به ارمغان آوردند، بازگشت اقتدار درونی و خودباوری به جوانان ایرانی بود که این دستاورد حتی بالاتر از فتح خرمشهر و ساخت موشک بود و امروز همه‌ی تلاش دشمن برای از بین بردن این روحیه است.

رضایی تاکید کرد: همانطور که در زمان پیروزی انقلاب قیام سیاسی و در دوران دفاع مقدس قیام نظامی کردیم، امروز در شرایطی هستیم که باید قیام اقتصادی انجام دهیم و در این قیام دولت و مردم باید در کنار هم باشند و تا زمانی که مردم صرفا تماشاگر اقتصاد هستند، کار به جایی نخواهد کشید..

وی یادآور شد: هنر دولتمردان، نمایندگان مجلس و تمامی مسئولین کشور این است که باید بتوانند مردم را وارد اقتصاد کنند و هنر مردم نیز این است که خود را وارد اقتصاد کنند که این کار نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت دو هدف اصلی در خصوص حل مشکلات اقتصادی کشور دارد، افزود: اولین هدف حل مشکلات و مسائل روزمره است که از طریق ستاد تنظیم بازار این موضوعات بررسی و رفع می‌شود و موضوع بعدی که بسیار مهم است، جراحی اساسی در بخش تجارت، صنعت، کشاورزی و ... است که این اقدام نیز آغاز شده ولی زمان می‌برد تا آثار این جراحی در جامعه دیده شود و دولت هردوی این کار را آغاز کرده و ما در راه موفقیت و رسیدن به این دو هدف نیازمند حضور صنعتگران و کارآفرینان هستیم تا ما را یاری کنند.

انتهای پیام
captcha