«تویی که نشناختمت»، روایتگر بخشی اندک از زندگی شهید فخری‌زاده است
کد خبر: 4058094
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد:

«تویی که نشناختمت»، روایتگر بخشی اندک از زندگی شهید فخری‌زاده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت»، با بیان اینکه این کتاب، بخشی اندک از شخصیت دکتر فخری‌زاده است، گفت: شهدای هسته‌ای ما وجوه مختلفی در زندگی و نقش خانوادگی به عنوان همسر و پدر دارند که قابل درس گرفتن است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» در سی‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، 28 اردیبهشت در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

دفاع مقدس بهترین فرصت برای نویسندگان است

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آئین رونمایی از کتاب «تویی که نشناختمت» نوشته «سعید علامیان» ضمن تشکر و قدردانی از نشر شاهد و معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رونمایی از این کتاب، گفت: باید در دوران جدید نهضت، شهدا در ابعاد مختلف به مردم معرفی شود.

وی بیان کرد: این کتاب سترگ بخشی اندک از شخصیت دکتر فخری زاده است زیرا شهدای هسته‌ای ما وجوه مختلفی در زندگی و نقش خانوادگی به عنوان همسر و پدر دارند که قابل درس گرفتن است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای خیلی مظلوم بودند، ادامه داد: آن‌ها پنهان زندگی می‌کردند و دشمنان چشم دیدن آن‌ها را نداشتند؛ عنوان کتاب «تویی که نشناختمت»، عنوان برجسته‌ای برای این کتاب است زیرا بعد از شهادت شهید فخر‌ی‌زاده هنوز نامی از برخی اسامی و پیشرفت‌ها برده نشده و ما آن‌ها را نمی‌شناسیم. 

وی تأکید کرد: همه شهدای انرژی هسته‌ای در تولید قدرت نرم و سخت برای مردم نقش‌آفرین بوده و نقش مهمی در بازدارندگی تهدیدهای گسترده دشمنان داشتند.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: شهید فخری‌زاده در امتحان الهی موفق شد و در مکتب امام حسین (ع) دانش‌آموز ساعی و ممتازی بود که به این جایگاه رسید. این شهید انرژی هسته‌ای به سعادت ابدی رسید و شفیع و دستگیر است. باید احوال این شهیدان را به مردم نشان داد.

وی ادامه داد: این شهدا بیش از 40 سال فعالیت کردند ولی ما در مورد آن‌ها کاری نکردیم؛ باید تا فرصت هست و خانواده و همکاران و شاگردان این شهدا هستند، به زندگی این شهدا بپردازیم و مطالب و ظرفیت‌های آن‌ها را ثبت و ضبط کنیم.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که «هشت سال دفاع مقدس به اندازه سال‌ها برای ما ظرفیت فکری، فرهنگی و تمدن‌‌سازی دارد»، این هشت سال پربار بهترین فرصت برای همه نویسندگان است تا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای این کار دست به قلم شوند.

شایسته‌گرایی و نخبه‌پروری ویژگی شهید فخری‌زاده بود

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های شهید فخری‌زاده، گفت: شهید فخری‌زاده انسانی بااخلاق و ثابت قدم بود و در دوران خدمت ندیدیم که در چهره و فکر و بیان ایشان لحظه‌ای تردید ایجاد شود. این ثابت‌قدمی از ویژگی ایشان بود، همچین این شهید بزرگوار، در حوزه فن‌آوری نوین زبانزد بودند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه شایسته‌گرایی و نخبه‌پروری ویژگی شهید فخری‌زاده بود، ادامه داد: شهید فخری‌زاده از ظرفیت نخبگان استفاده می‌کردند و آن‌ها را در کارهای مختلف به کار می‌گرفتند.

اسلامی افزود: فرصت‌آفرینی و فرصت‌سازی در کارها یکی دیگر از ویژگی‌های شهید فخری‌زاده بود؛ این شهید بزرگوار با گسترش ویروس کرونا تصمیم گرفتند با گروه تحقیقاتی خود واکسن کرونا را تولید کنند.

در ادامه این مراسم از نویسندگان حوزه ایثار و شهادت و خانواده‌های شهیدان محسن فخری‌زاده، مسعود علی محمدی و داریوش رضایی‌نژاد تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha