جهاد اصلی تعطیل‌ناپذیر در مکتب قرآن است
کد خبر: 4058319
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
حجت‌الاسلام حاجی صادقی:

جهاد اصلی تعطیل‌ناپذیر در مکتب قرآن است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) جهاد و مبارزه مستمر در راه خدا یک اصل همیشگی، همگانی و تعطیل‌ناپذیر است، گفت: در پرتو این جهاد نه فقط امت اسلام به اقتدار، عزت و حرکت در صراط مستقیم می‌رسد بلکه مؤمنان در این جهاد آزمایش می‌شوند و علاوه بر آن عده‌ای از انسان‌های برگزیده به مقصد و مطلوب و عند ربهم می‌رسند.

حجت‎الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه

به گزارش ایکنا، حجت‎الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب، امروز 30 اردیبهشت، در سخنرانی پیش از خطبه‎های نماز جمعه تهران گفت: در مکتب قرآن و اهل بیت(ع) جهاد و مبارزه مستمر در راه خدا یک اصل همیشگی، همگانی و تعطیل‌ناپذیر است.

وی افزود: ممکن است عرصه‌های جهاد تغییر کند؛ روزی جهاد با جان و روزی جهاد با مال و به تعبیر زیبای پیامبر(ص) روز جهاد با زبان است، روزی جهاد علمی و روزی جهاد خدمت‌رسانی.

حاجی صادقی اظهار کرد: نکته مهم این است که سرتاسر زندگی مؤمن، جهاد است چون استقامت در راه خدا همواره با دشمنان و راهزنان مواجه است و این مسیر بدون دشمن نیست و دشمنان خدا هرگز دین مسلمانان و حرکت آنها و آزادی فکری و اعتقادی آنها را تحمل نمی‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: این یک سنت الهی است که همواره در برابر جبهه حق، جبهه باطل داشته باشیم و این جنگ حق و باطل و درگیری و مبارزه انبیا و اولیای الهی و مؤمنان با دشمنان از نگاه قرآن نه بر سر انرژی هسته‌ای و نه برای حقوق بشر است بلکه آنها با دین شما دشمنی دارند و مشکل آنها با مسلمانان این است که تحت فرمان آنها در نمی‌آیند، لذا از این منظر جهاد در زندگی مؤمن تعطیل‌بردار نیست و این مصداق‌های جهاد است که تغییر می‌کند.

وی ابراز کرد: در پرتو این جهاد نه فقط امت اسلام به اقتدار، عزت و حرکت در صراط مستقیم می‌رسد بلکه مؤمنان در این جهاد آزمایش می‌شوند و علاوه بر آن عده‌ای از انسان‌های برگزیده به مقصد و مطلوب و عند ربهم می‌رسند. آری شهادت یک نعمت و لطفی است که خداوند به انسان‌های برگزیده عطا می‌کند.

حاجی صادقی اظهار کرد: شهید فقط زنده نیست بلکه زنده کننده است و عامل حیات است و لذا رهبر معظم انقلاب نسبت به تکریم و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا دستور دادند. شاید آغاز کار که بیش از دو دهه قبل بود و ایشان این دستور را دادند خیلی‌ها به عظمت این کار و کارآمدی آن و آثا زیبای آن در جامعه توجه نداشتند اما هرچه این جلسات و کنگره‌ها برگزار شد شاهد آثار شگرف آن بودیم.

وی افزود: این برنامه‌ها نه تنها تجلیل از خانواده شهدا و میثاق با شهداست بلکه در این جلسات از حیات شهید کسب حیات می‌کنیم، زیرا شهید کسی است که از حیات حیوانی و دنیوی گذشته تا به حیات انسانی و ابدی برسد. براین اساس کنگره‎ها یکی پس از دیگری برگزار شد تا نوبت به روحانیت معزز و طلاب حوزه‌های علمیه رسید؛ آنها که نه فقط در دفاع مقدس بلکه از زمان غیبت امام زمان(عج) همواره در همه صحنه‌ها شهدای بزرگی را تقدیم کرده‌اند و پیشتاز جهاد و مجاهدت بودند و فقط داعی الی الله با زبان نبودند بلکه در میدان عمل از همه چیز خود گذشتند تا دین خدا آسیب نبیند.

نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: در دوران انقلاب اسلامی هم این روحانیت بود که هم اولین شهدا را تقدیم کرد و هم در همه صحنه‌ها بیشترین آمار شهدا را نسبت به همه اقشار داشته است، لذا احساس ما این بود کنگره‌های شهدای روحانیت به خوبی برگزار شود و تا الان 710 یادواره شهدای روحانی در شهرستانها برگزار شده است.

حاجی صادقی افزود: بعد از آن کنگره شهدا در استانها و در اقشار مختلف روحانیون برگزار شد و تا الان در همین سال 20 کنگره دیگر برگزار شد که در هفته قبل در تهران شاهد آن بودیم. در سال 1398 قرار شد کنگره ملی و سراسری 4 هزار روحانی شهید برگزار شود و این شهدا شناسایی شدند البته یقیاً آمار شهدای روحانی بیش از 4 هزار نفر است.

وی بیان کرد: در 23 دی 1398 ستاد کنگره به محضر رهبر معظم انقلاب رفتیم و از بیانات ایشان استفاده کردیم و بنا بود کنگره اول اسفند برگزار شود اما به خاطر مشکل شیوع ویروس کرونا این امر امکان پذیر نشد تا اینکه امسال در این شرایط مهم که دشمن تهاجم فکری و بیانی را آغاز کرده و جهاد تبیین در رأس جهادهاست و رهبری انقلاب بر آن تأکید دارند، مناسب دیدیم کنگره شهدای جهاد تبیین را برگزار کنیم و انشالله این کنگره در چهارم خرداد در شهر مقدس قم با سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 1398 و سخنرانی ریاست محترم جمهوری برگزار می شود.

حاجی صادقی در پایان اظهار کرد: هدف برگزاری این کنگره این است که خودمان کسب حیات کنیم و در مکتب شهدا یاد بگیریم حیات و زنده ماندن به این حیات حیوانی نیست و حیات واقعی حیات انسانی است و عزت ما در ایستادگی است. همچنین می‌خواهیم ارزش‌ها را زنده کنیم و در نهایت دشمنان بدانند نهاد روحانیت محکم و استوار سنگرنشین انقلاب اسلامی و پیرو رهبری است و سر سوزنی از این تهاجم‌های سخت و شهادت‌ها می‌ترسد و نه از تهاجم‌های فکری، ترور شخصیت‌ها و فضاسازی‌ها می‌هراسد. روحانیت ولایت مدار است و تحت فرمان رهبر عزیز جانبازش تا زمانی که تمام کفر نابود شود و عالم آماده نهضت ظهور شود با تمام وجود می‌ایستد و مبارزه می کند تا انشالله انقلاب را تحویل صاحب اصلی آن، حضرت ولی عصر(عج) دهد.

انتهای پیام
captcha