انتشار تقویم زمانی جلسات مجمع مشورتی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی
کد خبر: 4058979
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

انتشار تقویم زمانی جلسات مجمع مشورتی و شورای توسعه فرهنگ قرآنی

تقویم زمانی جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی این شورا منتشر شد.

انتشار تقویم زمانی جلسات شورای توسعه و مجمع مشورتی

به گزارش ایکنا، پنجاه و ششمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اولین جلسه این شورا در سال جدید بود اوایل هفته گذشته برگزار شد. یکی از دستورهای این جلسه که پیش‌تر در مجمع مشورتی این شورا مورد بررسی قرار گرفته بود، به تصویب رسید.

بر همین اساس در سال 1401 و طبق آیین‌نامه برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مجمع مشورتی این شورا، شاهد برگزاری شش جلسه شورای توسعه و 12 جلسه مجمع مشورتی خواهیم بود.

اولین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1401 یکشنبه هفته گذشته 25 اردیبهشت‌ماه در دبیرخانه این شورا و بدون هیچ کدام از وزاری عضو این شورا برگزار شد.

هفتم تیر، اول شهریور، سوم آبان،‌ 13 دی و دوم اسفندماه برنامه برگزاری جلسات شورای توسعه فرهنگ قرآنی تا پایان سال خواهد بود. جلسات این شورا به طور معمول روزهای سه‌شنبه برپا می‌شود.

از جمله اعضای شورای توسعه فرهنگ قرآنی که از جمله شوراهای اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است، می‌توان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت و تعدادی از معاونان رئیس‌جمهور و مدیران دستگاه‌های مختلف اشاره کرد. ریاست این شورا را حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعیدرضا عاملی بر عهده دارد.

بر اساس گزارش ایکنا، در جلسه اخیر شورای توسعه همچنین برنامه برگزاری جلسات مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی تا پایان سال نیز تصویب شد. این مجمع به عنوان بازوی کارشناسی شورای توسعه به شمار می‌رود و دستورهای شورای توسعه قبل از طرح در صحن اصلی در این مجمع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اولین جلسه این مجمع که به صورت ماهانه برپا می‌شود، 28 فروردین‌ماه برپا شد. جلسه دوم آن نیز 18 اردیبهشت‌ماه برگزار شده است.

بر همین اساس جلسات دیگر این مجمع به ترتیب در روزهای 29 خرداد، 26 تیر، 30 مرداد، 20 شهریور، 24 مهر، 29 آبان، 27 آذر، 25 دی‌، 30 بهمن و 14 اسفندماه برگزار می‌شود. تمامی جلسات این مجمع روزهای یکشنبه برپا خواهد شد.

انتهای پیام
captcha