ویزای زائران اربعین حذف می‌شود
کد خبر: 4059164
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۱
رئیس ستاد مرکزی اربعین:

ویزای زائران اربعین حذف می‌شود

معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با دولت این کشور، گفت: دولت عراق به سفیر ما اعلام کرد که ویزای زائران اربعین برداشته می‌شود.

زائران اربعین

به گزارش خبرنگار ایکنا، مجید میراحمدی، معاون وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین امروز در حاشیه نشست ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استانداران ایلام، خوزستان و کرمانشاه گزارش‌های خود را در نشست ستاد مرکزی اربعین ارائه و آنچه لازم بود در حوزه زیرساختی برای رفع مشکلات گذشته و ارائه خدمات هر چه‌بهتر به زائران بیان کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان این‌که در دو سال گذشته پروژه‌های عمرانی در این حوزه تعطیل شده بود، گفت: با اقدام جهادی، این عقب‌ماندگی‌ها جبران شد و خودم دو هفته قبل بازدید میدانی از این مناطق داشتم.

میراحمدی تصریح کرد: مواجه شدن با فصل گرما در اواخر شهریور که اوج گرما است و هوای شرجی بالای ۵۰ درجه جنوب، مستلزم برنامه‌ریزی حساس و دقیقی است تا بتوانیم خطر گرمازدگی را مدیریت کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی افزود: تمرکز جدی ما بر مدیریت گرمازدگی و دفع این خطر است تا با ایجاد سایه‌بان‌ها و مه پاش‌ها و همچنین ساخت کارخانه تولید یخ و ایجاد شرایط مناسب به‌منظور مراقبت از افراد گرمازده، خطر گرمازدگی را رفع کنیم.

معاون امنیتی ـ انتظامی وزیر کشور با اشاره به گزارش سفیر ایران در عراق و نتیجه مذاکرات با نخست‌وزیر و دولت این کشور، گفت: دولت عراق اعلام کرد برای اربعین ویزا نخواهیم داشت و وزیر کشور عراق هم به‌زودی به تهران سفر خواهد کرد.

میراحمدی تصریح کرد: عراقی‌ها گفته‌اند که در چند روز آینده موافقت خود با حضور محدود بدون ویزای زائران عتبات عالیات از مرز زمینی را نیز اعلام می‌کنند.

انتهای پیام
captcha