تشریح جزئیات سرقت از بانک ملی شعبه ممتاز
کد خبر: 4062405
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

تشریح جزئیات سرقت از بانک ملی شعبه ممتاز

سارقان در تعطیلات خردادماه به یکی از شعبات بانک ملی در تهران نفوذ کرده و محتویات حدود ۲۵۰ صندوق امانت را به سرقت بردند.

به گزارش ایکنا، مهر نوشت: تعدادی از سارقان در تعطیلات خردادماه به یکی از شعبات بانک ملی واقع در خیابان انقلاب روبروی دانشگاه تهران وارد شدند و حدود ۲۵۰ عدد از صندوق امانات را باز و اموال داخل این صندوق‌ها را به سرقت بردند.

بر اساس این گزارش، به دلیل اینکه سارقان به محیط بانک آشنایی داشتند، دستگاه ضبط تصاویر را با خود به سرقت بردند و همین امر باعث شده تا آمار و اطلاعات دقیقی از این سرقت مبنی بر اینکه سارقان چند نفر بوده و یا از چه طریقی توانستند به سامانه بانک نفوذ کنند، در حال حاضر در دسترس نباشد.

همچنین بر اساس اعلام منابع آگاه، سیستم هشدار بانک که باید هم به موبایل رئیس بانک و هم به سامانه پلیس متصل باشد، فقط به موبایل رئیس بانک متصل بوده است و این سرقت به موبایل رئیس بانک پیامک شد اما به دلیل اینکه در سنوات گذشته این سامانه هشدار اشتباهی داده بوده، رئیس بانک به این پیامک اعتنایی نکرد و فکر کرد مانند دفعات قبلی پیامک اشتباه است.

حجم و عدد و رقم سرقت هنوز مشخص نیست چراکه بانک از محتویات داخل صندوق امانات مطلع نبوده است؛ همچنین پرونده این سرقت در اداره ۱۷ پلیس آگاهی در دست بررسی و پیگیری است.

بر اساس اطلاعیه بانک ملی، حادثه شعبه دانشگاه این بانک که به بروز برخی خسارات محدود به صندوق امانات منجر شد، از سوی پلیس و مراجع ذیربط در حال پیگیری است.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی، رئیس پلیس اگاهی پایتخت درباره سرقت از صندوق امانات یکی از بانک‌های خیابان انقلاب، گفت: به محض اطلاع از وقوع سرقت، پیگیری‌های لازم برای دستگیری سارق یا سارقان ادامه دارد.

یادآور می‌شود، چند نفر از کارکنان بانک که در بررسی‌های اولیه در این حادثه قصور و سهل‌انگاری داشته‌اند، تحت نظر هستند و تحقیقات از آن‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha