انتقاد یک فعال کانون مساجد از رویداد فهما
کد خبر: 4063740
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۱

انتقاد یک فعال کانون مساجد از رویداد فهما

مسئول کانون امام سجاد(ع) مسجد امام زین‌العابدین دزفول چالش برنامه‌های این مسجد را نبود پشتیبان مالی عنوان کرد و درباره امکان بهر‌ه‌مندی کانون از سرانه‌های دریافتی سامانه فهما، گفت: چندان موافق سامانه فهما نیستم برای اینکه زمینه گزارش‌های غیر واقعی را فراهم می‌کند.

کانون مساجدنعمت حمدی، مسئول کانون امام سجاد(ع) مسجد امام زین‌العابدین دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآن به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خبر داد و گفت: این کانون از ابتدای ماه شوال همزمان با نیمه‌های اردیبهشت، مسابقات قرآنی در فضای مجازی با موضوع حضرت امیرالمؤمنین(ع) را آغاز کرده است، به این شیوه که پنجشنبه‌ هر هفته، سؤالاتی منتشر و برندگان آن را اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه این مسابقات تا روز عید غدیر ادامه خواهد داشت، افزود: این برنامه مجازی ۷۶ هفته است که از سوی این کانون فرهنگی ـ هنری برگزار می‌شود و به اقتضای مناسبت‌های مختلف موضوعات آن فرق می‌کند. این برنامه در ماه مبارک رمضان هم همه روزه و در غیر ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی برگزار می‌شود. میانگین شرکت‌کنندگان این مسابقات در ماه مبارک رمضان ۳ هزار نفر بود.

این فعال مسجد درباره دیگر برنامه‌های کانون ادامه داد: علاوه بر مسابقات قرآن، مسابقه نماز از کتاب «نماز در سیره امام علی علیه‌السلام» نیز روزهای شنبه برگزار می‌شود. قرائت سوره حمد و توحید ویژه گروه سنی زیر ۱۰ سال از دیگر برنامه‌های این کانون در فضای مجازی است. به این شیوه که متقاضیان شرکت در این مسابقات فایل صوتی ضبط شده خود را برای ما ارسال می‌کنند.

حمدی در ادامه گفت: ۱۳ سال است که در مسجد امام زین‌العابدین(ع) به عنوان مسئول کانون امام سجاد(ع) فعالیت می‌کنم و فعالیت خود را توفیق از جانب خداوند می‌دانم. برای اینکه بتوانم به کارهای مسجد رسیدگی کنم تلاش می‌کنم که کارهای یک هفته، 10 روز، یا یک ماه خود را به صورت یک‌جا انجام دهم و جلوتر از زمان باشم.

مسئول کانون امام سجاد(ع) با تصریح اینکه فعالیت‌های مساجد کم شده‌است، گفت: تلاش می‌‎کنیم با فعالیت‌هایی که در کانون انجام می‌شود گوشه‌ای از پیام‌های ضد دینی که در فضای مجازی منتشر می‌شود را جبران کنیم. همین که برخی افراد ما را تشویق می‌کنند نشان می‌دهد برنامه‌های ما مخاطب دارد. در کنار فضای مجازی، برنامه‌هایی در فضای حقیقی ویژه بزرگسالان داریم که شامل مسابقات قرآن ماه مبارک رمضان و مسابقات دهه فجر است. این مسابقات در سطح روستاهای دزفول و شوش است برگزار می‌شوند.

حمدی چالش برنامه‌های این مسجد را نبود پشتیبان مالی بیان کرد و گفت: برنامه‌های ما در ماه رمضان پشتیبان دارد و به دلیل هدیه‌های خوبی که برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته می‌شود، تعداد مخاطبان افزایش پیدا می‌کند. جنبه مادی برای برخی مهم است، از این رو نیازمندیم که در برنامه‌های خود به هدایا توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

مسئول کانون امام سجاد(ع) در پاسخ به سؤالی درباره امکان بهره‌مندی کانون از سرانه‌های دریافتی سامانه فهما، گفت: چندان موافق سامانه فهما نیستم، برای اینکه زمینه گزارش‌های غیر واقعی را فراهم می‌کند. مخاطبان این سامانه به راحتی می‌توانند با بارگذاری تصاویری از کتابخانه یا گروه‌های سرود از جاهای مختلف آن را به خود نسبت بدهند؛ از این رو این رویداد را برنامه مؤثری نمی‌دانم.

انتهای پیام
captcha