پیام تسلیت رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت ارتحال مهدوی دامغانی
کد خبر: 4064993
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

پیام تسلیت رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت ارتحال مهدوی دامغانی

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی در پیامی به مناسبت ارتحال دانشمند گرامی، احمد مهدوی دامغانی تأکید کرد: از نزدیک احساسات و عواطف عمیق و عشق جوشان وی نسبت به ذوات مقدسه اهل بیت و به‌خصوص ابراز ارادت‌های وصف‌ناشدنی و تمنّای وی به ابلاغ سلام و نیابتِ زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) را شاهد بودم.

پارسال//پیام تسلیت مجمع جهانی شیعه‌شناسی به مناسبت ارتحال مهدوی دامغانی

به گزارش ایکنا، متن پیام تسلیت آیت پیمان، رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی و دبیرخانه دین‌پژوهان کشور به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

العلماء باقون مابقی الدهر

هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق/ ثبت است در جریده عالم دوام ما 

باکمال تاسف و تالم خبر رحلت دانشمند و مجتهد والامقام و ادیب فرزانه و شیفته و واله با معرفت اهل بیت علیهم‌السلام، شادروان دکتر احمدمهدوی دامغانی طاب ثراه را که در کهولت سن و با رنج بیماری در دیار غربت جان به جان آفرین تسلیم کرد دریافت کردیم. این ثلمه سنگین را به تمامی دوستداران علم و فضیلت و تقوی و تمامی اهل ولای آل الله تسلیت عرض می‌کنم.

اینجانب که بارها توفیق دیدار و گفت‌و‌گوهای پر مهر و محبت وی و کسب فیض و انجام فرامین و خدماتی ناچیز برای آن استاد گرانقدر را داشتم، از نزدیک احساسات و عواطف عمیق و عشق جوشان وی نسبت به ذوات مقدسه اهل بیت و به‌خصوص ابراز ارادت‌های وصف‌ناشدنی و تمنّای وی به ابلاغ سلام و نیابتِ زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) را شاهد بودم.در برآورده شدن یگانه آرزوی وی برای سفر به ایران و تشّرف به زیارت مضجع آن بزرگواران بسیار سعی نمودم و افسوس که مقدّر و مقدور نگردید.  

انتقال گنجینه کتابخانه شخصی پربها و کم نظیر هشت هزار جلدی وی از منزل شخصی در فیلادلفیا به کتابخانه دانشگاه بین‌المللی جرج واشنگتن و افتتاح آن به‌عنوان مجموعه مستقل مطالعات اسلامی، یادگار گرانقدری از آن دانشمند بزرگ و تحت نام او است که با عنایت اساتید خدوم آقایان حاج سید جواد شهرستانی و دکتر سید حسین نصر و دکتر محمد فغفوری میسور و محقق شد و یکی از بزرگترین دل نگرانی‌های او در آخر عمر برای حفظ و بهره‌برداری این گنجینه اسلامی مرتفع گردید .

جامعه شیعه و مراکز و مساجد در دیار غرب تا بازپسین ایام عمر با برکت آن مرحوم، از فیض دانش و ادبیات و احاطه عمیق او بر علوم و معارف اسلامی برخوردار و بهره‌مند بودند و متواضعانه در پذیرش دعوت در مجالس دینی، به رسالت تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت(ع) اهتمام داشت. روحش شاد و یادش ماندگار باد.   

این ضایعه اسفناک را به عموم ارباب ادب، دانش و فضیلت، بیت شریف و عموم بستگان، به‌خصوص فرزندان و برادر بزرگوارشان تسلیت عرض می‌کنم. برای روح بلند آن استاد ارجمند، رضوان و رحمت واسعه حق تعالی و علوّ درجات و برای عموم بستگانِ  مصیبت دیده، صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند سبحان خواهانم.

۲۷ خرداد ۱۴۰۱

آیت پیمان

مجمع جهانی شیعه شناسی و دبیرخانه دین‌پژوهان کشور 

انتهای پیام
captcha