واحد قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی در مدارس گلستان راه‌اندازی شد
کد خبر: 4066498
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹

واحد قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی در مدارس گلستان راه‌اندازی شد

واحد قرآن، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی مدارس گلستان با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان، مدیرکل آموزش وپرورش گلستان و مسئول بسیج دانش‌آموزی امروز، ۴ تیرماه در اداره آموزش و پرورش گلستان راه‌اندازی شد.

نظری مدیر کل آموزش و پرورش گلستان و فرمانده سپاه نینوا در جلسه بسیج دانش اموزیبه گزارش ایکنا از‌ گلستان، واحد قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی در مدارس گلستان با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان، مدیر کل‌ آموزش و پرورش‌ گلستان و مسئول بسیج دانش‌آموزی امروز، 4 تیرماه در اداره آموزش و پرورش گلستان راه‌اندازی شد.    

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه گفت: ارتقای سطح کمی و کیفی، توانایی خواندن و فهم قرآن‌، عترت و نماز و بهره‌گیری هرچه بیشتر از آن‌، ایجاد زمینه و بستر مناسب برای استفاده بهتر از ساعت قرآن‌، عترت و زنگ نماز مدارس‌، غنی‌سازی اوقات فراغت متربی از طریق انس با قرآن، رونق بیش از پیش فعالیت‌های قرآن‌، عترت و نماز در مدارس‌، ترویج و توسعه سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با رویکرد امام‌شناسی‌، ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت‌(عج)‌، برگزاری گفتمان‌های دینی‌، تقویت هیئت‌های مذهبی دانش‌آموزان و فرهنگیان را از مهمترین اهداف واحد قرآن، عترت و نماز  دانست.

حسینی راه‌اندازی گروه جهادی قرآن، اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی از جمله برگزاری مسابقات قرآن‌، عترت و نماز و محافل انس، توسعه جلسات خانگی قرآن کریم‌، تشکیل هیئت قرآن، عترت و نماز در پایگاه بسیج مدارس را از دیگر اهداف واحد قرآن، عترت بسیج دانش‌آموزی برشمرد.

 رئیس اداره قرآن‌، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان به چگونگی فعالیت‌های آموزشی و تربیتی واحد قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش آموزی مدارس اشاره کرد و گفت: واحد قرآن‌، عترت و نماز با نظارت معاونت تعلیم و تربیت ناحیه و با مسئولیت مربی طرح تربیتی سازمان بسیج دانش‌آموزی زیر نظر حوزه بسیج دانش‌آموزی و نظارت و مشارکت آموزش و پرورش و مدیران مدارس اداره می‌شود.

حسینی تصریح کرد: محور فعالیت‌های قرآن‌، عترت و نماز حوزه‌های بسیج دانش‌آموزی بر‌اساس برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی و اداره قرآن‌، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش است.

رئیس اداره قرآن‌، عترت و نماز آموزش و پرورش استان گلستان با بیان‌ اینکه محتواهای قرآن‌، عترت و نماز واحدهای دانش‌آموزی در سطوح مختلف توسط آموزش و پرورش و با هماهنگی سازمان بسیج دانش‌آموزی با تأیید معاونت تعلیم و تربیت ارائه می‌شود، تصریح کرد: فرماندهان حوزه بسیج دانش‌آموزی موظف‌اند بیشترین حمایت مادی و معنوی ممکن را از واحدهای قرآن‌، عترت و نماز بسیج دانش‌آموزی داشته باشند و برنامه‌های این واحدها را جزء اولویت‌های اول کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام
captcha