شرکت 360 هزار دانش‌آموز البرزی در جشنواره خوارزمی
کد خبر: 4066678
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

شرکت 360 هزار دانش‌آموز البرزی در جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۳۶۰ هزار دانش‌آموز این استان در هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ شرکت کردند.

جشنواره خوارزمی

مهریار کرمی، معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی نقشی مهمی در پرورش و شکوفایی استعداد دانش‌آموزان دارد، گفت: این جشنواره هر سال در مدارس مقطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود و شامل بخش‌ها و آیتم‌هایی در دروس مختلف است که طبق یک بخشنامه سراسری در آذرماه به مدارس ابلاغ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره دانش‌آموزان از نظر آیتم‌های خاصی مثل حفظیات، درک و فهم، تحلیل و کارهای عملی سنجیده می‌شوند، بیان کرد: امسال ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در هشتمین جشنواره نوجوان شرکت کردند که پس از ارزیابی داوران از مجموع شرکت‌کنندگان ۶۷۰ نفر آثارشان به دبیرخانه استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی راه یافت.

کرمی تصریح کرد: برای ارزیابی آثار در دبیرخانه استانی هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در البرز پنج دبیرخانه در دبیرستان‌های شهید فلاحی، مهدیه، پژوهشسرای معلم ناحیه یک و کانون فرهنگی تربیتی امام علی(ع) کرج به‌صورت حضوری فعال شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش البرز گفت: مرحله استانی این جشنواره تیرماه و مرحله کشوری آن تا اواخر مردادماه سال جاری به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha