تازه‌مسلمان ژاپنی و تبلیغ اسلام در سرزمین مادری
کد خبر: 4066917
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

تازه‌مسلمان ژاپنی و تبلیغ اسلام در سرزمین مادری

یک تازه‌مسلمان ژاپنی پس از علاقه‌مند شدن به دین اسلام و آشنایی با این دین، تصمیم گرفته است به ترویج و تبلیغ اسلام در کشور خود کمک کند.

به گزارش ایکنا به نقل از دیلی صباح، یک دانشجوی ژاپنی که در طول تحصیلات دینی خود در ژاپن با اسلام آشنا و به این دین علاقه‌مند شد، تصمیم گرفته است به ترویج این دین در کشور خود کمک کند.

علی هیرواکی کاوانیشی که در دانشگاه دوشیشای کیوتو در رشته الهیات مسیحی تحصیل کرده است، به خبرگزاری آناتولی (AA) گفت که پس از گرویدن به اسلام، هم‌اکنون در رشته کلام در مقطع دکتری در آلمان تحصیل می‌کند.

کاوانیشی گفت: در حین تحصیل مسیحیت، در دانشکده دوره‌هایی برای ارائه اطلاعات مختصر در مورد ادیان مختلف مانند اسلام و یهودیت برگزار شد. من نیز در این کلاس‌ها شرکت کردم و چیزهایی را آموختم که با اسلامی که قبلاً می‌شناختم متفاوت بود.

برنامه تدریس الهیات اسلامی در ژاپن

این دانشگاهی درباره چگونگی تصمیم خود برای مسلمان شدن توضیح داد: یک روز از خواب بیدار شدم و تصمیم گرفتم که مسلمان شوم. او گفت: آن روز بدون معطلی به مسجد رفتم و مسلمان شدم. به معنای واقعی هیچ اتفاقی نمی‌افتد اگر خدا نخواسته باشد. می‌توانم بگویم اسلام به زندگی من برکت بخشیده است.

کاوانیشی گفت که در سال 2015 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مطالعات تمدن در دانشگاه ابن خلدون در استانبول ترکیه آغاز کرد و همچنین در بنیاد تحقیقات و آموزش استانبول (ISAR) در رشته علوم اسلامی تحصیل کرد.

او با اشاره به اینکه در دانشگاه توبینگن آلمان به تحصیل در مقطع دکترا ادامه می‌دهد، گفت که عادت‌هایش پس از مسلمان شدن تغییر چندانی نکرده، اما زندگی سالم‌تری داشته است.

کاوانیشی با بیان اینکه می‌خواهد در ژاپن در رشته الهیات اسلامی تحصیل کند، افزود: تاکنون نشنیده است که یک هموطن ژاپنی او در زمینه الهیات اسلامی در ژاپن یا اروپا کار کند.

او گفت: این وضعیت برای من بسیار خاص است. از این موضوع لذت می‌برم. اگر در آینده بتوانم حتی یک نفر را با کمک به ترویج اسلام در ژاپن خوشحال کنم، بسیار مسرور خواهم شد.

انتهای پیام
captcha